نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 13:53

برگزاری ۶۰۰ کارگاه تخصصی توسط کانون پرورش فکری استان مرکزی

اراک-مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی از برگزاری ۶۰۰ کارگاه تخصصی در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان منصوری اظهار داشت: فعالیت‌های کانون به سه بخش هنری، ادبی و فرهنگی تقسیم می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های هنری شامل خوش‌نویسی، سفال‌گری، طراحی، پویانمایی، هنرهای نمایشی، عکاسی، هنرهای بومی و سنتی، ظریف کاری چوب و … است. کارگاه‌های ادبی نیز شامل نگارش خلاق، داستان‌نویسی، شعرسرایی، خوانش متون تخصصی و کلاسیک مثل شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و مثنوی خوانی است. کارگاه‌های فرهنگی نیز برای خانواده‌های کودکان و نوجوانان پیرامون سبک زندگی و فرزندپروری در مراکز منتخب برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی نجوم در پارک‌های امیرکبیر و آزادی اراک و شهر فرمهین افزود: کارگاه‌های نمایش خلاق، رباتیک، شطرنج، چرتکه، بازی و سرگرمی و فن بیان نیز از دیگر کارگاه‌های ویژه است. همچنین برای میزبانی بیست و پنجمین جشنواره ملی قصه‌گویی اعلام آمادگی کردیم و در این راستا کارگاه‌هایی را به صورت تخصصی در حال اجرا داریم.

وی با اشاره به منتفی شدن بحث ملحق شدن کتابخانه‌های کانون به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در مراکز ۵۰ گانه کانون در استان، ۴۸۶ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان داریم که از ابتدای سال تا به امروز ۱۲۹ هزار جلد کتاب به امانت رفته است. آمار مربیان و مدرسان در سطح استان نیز ۲۰۰ مربی است که نیمی از مربیان ثابت ما هستند و حدود نیمی دیگر از طریق گزینش و مصاحبه، برای تابستان جذب شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317401

مهمترین اخبار ایران و جهان: