نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 18:44

مهار آب‌های سطحی مازندران در میان مدت به ۳۰ درصد می‌رسد

ساری- مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: با اجرای برنامه میان مدت میانگین مهار آب های سطحی استان به ۳۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر داودیان عصر سه شنبه در نشست با نماینده ولی فقیه آستان مازندران حفاظت و صیانت از منابع آبی را از جمله وظایف آب منطقه‌ای بیان کرد و گفت: مهار آب‌های سطحی و انتقال آن، توسعه شبکه زهکشی و تأمین منابع آبی استان از دیگر وظایف است.

وی میزان منابع آبی را چهار و نیم میلیارد آب‌های سطحی و ۱.۵ میلیون متر مکعب آب‌های زیر سطحی ذکر کرد و گفت: نیاز آبی کل استان مازندران برای کشاورزی، شرب و صنعت سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده و مازندران جزو استان‌هایی است که نیاز خود را می‌تواند از آب‌های سطحی و زیرزمینی تأمین کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته روی تأمین منابع روی مهار آب توجهی نشده است، گفت: در حال حاضر ۱۷ درصد آب‌های سطحی استان مهار و مدیریت می‌شود در حالی که میانگین کشوری بیش از ۵۰ درصد است.

داودیان تغییر اقلیم را از جمله چالش‌ها و مشکلات کرد و گفت: نبود سازه‌های مهار کننده آب و تغییر اقلیم سبب بروز مشکلاتی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران به تدوین برنامه‌های برای کاهش نگرانی‌های آبی در استان اشاره کرد و گفت: اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است و باید برای تأمین آب پایدار برنامه ریزی کرد.

وی افزود: طبق برنامه میان مدت مهار آب‌های سطحی استان به ۳۰ درصد خواهد رسید و در این راستا طرح‌هایی مانند سد گله‌ورد در دست ساخت است این پروژه دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349889

مهمترین اخبار ایران و جهان: