نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:57

لزوم نظارت و اعمال مدیریت بر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶

آستارا- معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آستارا گفت: نظارت، دقت و اعمال مدیریت بر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و جلوگیری از انحراف این تسهیلات در شهرستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سخاوت سلیمان نژاد ظهر دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان آستارا با اشاره به فهرست ۱۸۰ نفری اعلامی به فرمانداری برای تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی تبصره ماده ۱۶ گفت: طرح‌ها در زمینه‌های گوناگون مربوط به دستگاه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آستارا با بیان اینکه این تسهیلات بر کاهش تورم، بهبود معیشت مردم و ایجاد اشتغال در شهرستان تأثیر به سزایی دارد از ادارات مربوطه خواست تا بررسی شرایط و تائید متقاضیان تسریع یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان تعهد اشتغال‌زایی شهرستان یک هزار و ۱۹۳ نفر در سال ۱۴۰۱ تعیین شده بود، گفت: بیش از ۱۱۴ درصد تعهدها تحقق پیدا کرد و یک‌هزار و ۱۴۵ نفر از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

سلیمان نژاد ادامه داد: ۲۴۳ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ از سوی اداره تعاون سامانه مشاغل خانگی ثبت شد که ۲۷ طرح اشتغالزایی به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای اشتغال ۳۸ نفر مصوب و از سوی بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی افزود: ۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان نیز بابت ۲۱۵ طرح با اشتغال ۲۶۰ نفر در قالب اشتغال روستایی و عشایری در دو سال گذشته از سوی بانک‌های عامل پرداخت شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آستارا با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۰۴ نفر تعهد اشتغال شهرستان آستارا در سال ۱۴۰۲ است، افزود: در صورت اعمال نظارت لازم بر تسهیلات تبصره ۱۶ علاوه بر ایجاد شغل در شهرستان بر معیشت مردم نیز مؤثر است.

وی تاکید کرد: همکاری و مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه باید به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست مدیران دستگاه‌های مربوطه در خصوص روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و موانع و مشکلات موجود در این زمینه به ارائه گزارش پرداختند و در خصوص راه‌های تسریع در پرداخت تسهیلات بحث و تبادل نظر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311589

مهمترین اخبار ایران و جهان: