نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 23:56

توسعه همکاری زیمباوه و اصفهان در حوزه انرژی و نانو تکنولوژی

اصفهان - سفیر زیمبابوه در ایران گفت: ارتقاء و توسعه همکاری زیمباوه و اصفهان در حوزه انرژی و نانو تکنولوژی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورموتیزوا شامگاه شنبه در دیدار با استاندار اصفهان ضمن اشاره به ظرفیت اصفهان در حوزه تجارت، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا مذاکراتی که میان ۲ کشور انجام شده به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک میان دو کشور ایران و زیمبابوه به میزبانی ایران برگزار و زمینه‌های همکاری در این کمیسیون بررسی شد.

سفیر زیمبابوه در ایران خاطرنشان کرد: ایران کشوری توسعه یافته و استان اصفهان نیز از لحاظ توسعه در ایران حرف نخست را می‌زند و به دنبال ارتقا و توسعه همکاری‌ها هستیم.

وی افزود: اصفهان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان بسیار فعال است و تمایل داریم در این حوزه‌ها همکاری بیشتری با استان اصفهان داشته باشیم.
سفیر زیمبابوه در ایران اظهار کرد: استان اصفهان مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران است از این رو تور بازدیدی در حوزه انرژی و فناوری‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت تا اطلاعات بیشتری را در این حوزه کسب کنیم.

وی با اشاره به صنعت توریسم در استان اصفهان، گفت: کشور زیمبابوه نیز به دلیل جاذبه‌های توریستی متعددی که دارد مرکز توریست است و همین موضوع فصل مشترکی میان کشور زیمبابوه و اصفهان خواهد بود.

سفیر زیمبابوه در ایران بیان کرد: درصدد هستیم همکاری بیشتری میان زیمبابوه و اصفهان شکل بگیرد و در آینده شاهد توسعه همکاری‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: در زمینه همکاری‌های بین‌المللی ایران و زیمبابوه همیشه هوادار یکدیگر بودند و هر دو کشور تحت تحریم هستند و نباید این تحریم باعث ناامیدی و یأس ما شود بلعکس می‌توانیم ارتباط قوی‌تری را با یکدیگر داشته باشیم.

سفیر زیمبابوه در ایران گفت: دولت ایران در زمینه‌های مختلف نانو تکنولوژی و توریست در حال افزایش ظرفیت است و ما نیز درصدد هستیم تا در برنامه‌های ایران نقش آفرینی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا تعدادی از دانشجویان کشور زیمبابوه به اصفهان خواهند آمد تا در علوم نانو تکنولوژی تحصیل کنند و تجربه بیاموزند.

سفیر زیمبابوه در ایران عنوان کرد: می‌توانیم دیدگاه و نظرات اشتباهی که نسبت به ایران وجود دارد را تغییر دهیم و ایران واقعی را به دنیا معرفی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1291245

مهمترین اخبار ایران و جهان: