نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 08:39

ارسال یک هزار اثر به جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی ایلام

دبیر دانشجویی دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور گفت: یک هزار و 50 اثر دانشجویی با مشارکت 27 استان به دبیرخانه این جشنواره به میزبانی ایلام رسید.

رضا فرجی دبیر دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از برگزاری مراسم اختتامیه در استان ایلام خبر داد و گفت: امسال بیش از یک هزار و ۵۰ اثر از ۱۵۰ نشریه با مشارکت ۲۷ استان به دبیرخانه جشنواره واصل شده که نسب به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

 وی افزود: دانشگاه پیام نور استان ایلام میزبان دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور است و امسال آثار دریافتی نسبت به سال گذشته از نظر تعداد آثار رشد ۱۲۰ درصدی و از لحاظ تعداد نشریات افزایش ۹۰ درصدی داشته که بیانگر استقبال خوب دانشجویان از جشنواره و پیگیری مناسب از سمت دبیرخانه جهت افزایش مشارکت بوده است.

دبیر دانشجویی دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور ادامه داد: هر چند عدم حضور استان‌های کرمانشاه، کردستان، سمنان و مازندران امکان تحقق حضور صددرصدی استان‌های کشور را میسر نساخت اما از سوی دیگر استان ها استقبال ویژه‌ای از این جشنواره صورت گرفت.

فرجی تاکید کرد: در اختتامیه این جشنواره برای اولین بار تمام اعضای هیات رییسه سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور حضور خواهند داشت که امید است این حضور منشأ خیر برای دانشگاه پیام‌نور استان و بهبود روابط دانشجویان با مسئولان باشد.

وی نشریات دانشجویی را از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و بعضاً سیاسی دانشجویی به حساب آورد و گفت: نشریات دانشجویی در ادوار مختلف تأثیرگذاری خود بر رخدادهای جامعه را نشان داده اند.

دبیر دانشجویی دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور تاکید کرد: نشریات دانشجویی همچنین مهمترین پایگاه تربیت افراد دغدغه‌مند و فعالین رسانه‌ای آتی کشور هستند که نشان دهنده لزوم اهمیت و توجه بیشتر به این نشریات است.

عضو دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه پیام نور ادامه داد: بهترین راه برای تشویق به ادامه فعالیت فعالان کنونی و ترغیب دیگر دانشجویان مستعد به حضور در این فعالیت، نمایش اهمیت این نشریات و توجه مسئولان به آن‌ها است و بهترین راه ابراز این توجه برگزاری جشنواره‌های نشریات جهت شناساندن بهترین فعالان این حوزه به دانشگاهیان و جامعه و افزایش هم‌افزایی نیز از دیگر نتایج مثبت برگزاری جشنواره‌های دانشجویی بخصوص نشریات دانشجویی ست.

فرجی گفت: هر چند برگزاری غیرحضوری این برنامه‌ها به کاهش کیفیت آن منجر شده اما امیدواریم با تمهیدات مسئولان در ادوار بعدی شاهد حضور منتخبین در اختتامیه‌های جشنواره‌ها بوده و با بهره بردن از این پتانسیل بزرگ، علاوه بر هم افزایی در انجام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی، در تربیت نسلی فرهنگ ساز و فرهنگ دوست گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام اختتامیه دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور، سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ در سالن ارشاد اسلامی شهرستان ایلام با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

این جشنواره از بستر مجازی اسکای‌روم و آپارات به صورت زنده برای فعالان نشریات دیگر استان‌های کشور پخش خواهد شد.

آدرس بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/mohammad_rahmanii/pnu آدرس بستر آپارات: http://apparat.com/nashriyat۱۲/live

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309789

مهمترین اخبار ایران و جهان: