نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 21:11

ثبت پنج میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: پنج میلیون و ۴۹ هزار و ۷۴۰ خودرو در این مدت در جاده های مختلف استان تردد کرده اند.

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه پنج میلیون و ۴۹ هزار و ۷۴۰ خودرو طی سال جاری در جاده های مختلف استان تردد کرده اند، گفت: تردد خودروها در جاده های استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۶۲۲ هزار و ۸۵۴ تردد وسایل نقلیه سنگین طی سال جاری در جاده های استان ثبت شده است، گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان داده است.

چشمه خاور اظهار کرد: پرترددترین محور به ترتیب ایلام - چوار با ۲۹۷ هزار و ۱۰۶ و محور سرابله - ایلام با ۲۴۸ هزار و ۹۷۸ تردد بوده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی روکش آسفالت مسیر روستای هفت چشمه شهر ایلام به طول ۶ کیلومتر و عرض ۱۵ متر آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ادامه داد: مبلغ ۸۶ میلیارد تومان اعتبار به این طرح در قالب پروژه پروژه ایمن سازی و آسفالت ایلام- چوار اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان ایلام دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309145

مهمترین اخبار ایران و جهان: