نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 21:31

مراکز فرهنگی، هنری اردبیل فرسوده است

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اکثر سالن ها و مجموعه های فرهنگی، هنری استان اردبیل مستهلک و فرسوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر یکشنبه در نشست مسئولان و مدیران استان اردبیل با محوریت توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به برگزاری رویداد ۲۰۲۳ ما تلاش کردیم تا برای آغاز این رویداد مجتمع قدیمی و مستهلک فدک اردبیل را تا حدودی آماده برگزاری این رویداد کنیم ولی انتظار می‌رود برای رخداد مهرماه با تأمین اعتبار مورد نیاز فرسودگی و ضعف سیستم صوتی این مجموعه رفع شود.

وی از مجتمع فدک به عنوان آبروی استان در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری یاد کرد و گفت: شایسته نیست این مجموعه روز به روز از شرایط فرسودگی و استهلاک رنج ببرد بلکه بهتر است با تأمین اعتبار مورد نیاز شاهد مرمت و زیباسازی به همراه تجهیز و تعمیر این مجموعه بزرگ فرهنگی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تلاش مسئولان را برای تکمیل پروژه تالار شهر یادآور شد و تصریح کرد: تا زمانی که تالار شهر اردبیل راه اندازی نشده، عمده برنامه‌های فرهنگی، هنری این استان در مجتمع فدک برگزار می‌شود که انتظار داریم برای تعمیر، تجهیز و نوسازی آن ردیف اعتباری خاص در نظر گرفته شود.

رجبی ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سالن‌ها و مجتمع‌های فرهنگی، هنری شهرستان‌ها را نیز یادآور شد و افزود: در اکثر شهرستان‌ها این سالن‌ها و مجموعه‌ها نیاز به بازسازی و اصلاح دارند تا به مدرن ترین سیستم صوتی و تصویری آراسته شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از فرمانداران خواست تا از محل بودجه سال ۱۴۰۲ ادارات فرهنگ و ارشاد استان و شهرستان را یاری کنند تا در بهترین شرایط ارائه خدمات فرهنگی، هنری را در شهرهای مختلف به هموطنان شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309101

مهمترین اخبار ایران و جهان: