نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 10:42

هدف ما از کاهش مالیات کالاهای اساسی کمک به مهار تورم است

نایب رئیس مجلس گفت: امسال سال مهار تورم است و با کاهش ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی می‌خواهیم قیمت را ۸ درصد پایین بیاوریم تا به مهار تورم کمک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال علیپور در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی از کالاهای اساسی در تذکری شفاهی، گفت: کشاورزان ما با مشکل مواجه هستند. امروز یک کیلو برنج برای کشاورز بیشتر از کیلویی ۵۷ هزار تومان تمام می‌شود اما برنج کشاورز را در شمال کشور کمتر از ۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما برای خودرو مجوز واردات خودرو می‌دهیم اما دولت بیش از ۱۷۰ درصد عوارض گمرکی تعیین می‌کند. امنیت غذایی بسیار مهم است، اما ما امروز به دنبال کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات هستیم که باعث می‌شود دو الی سه میلیون تن برنج وارد شود و کشاورز داخل نابود شود.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: تاکنون دو بار بحث حذف برنج از کاهش مالیاتی مطرح شد، اما رأی نیاورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از طرف دیگر ما مجوز واردات کالاهایی را که در داخل تأمین می‌شود نمی‌دهیم و اگر در این زمینه با بحران و کمبود مواجه شویم، آنگاه مسئولان مربوطه مجوز صادر خواهند کرد. امسال سال مهار تورم است و با کاهش ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی می‌خواهیم قیمت را ۸ درصد پایین بیاوریم تا به مهار تورم کمک شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309889

مهمترین اخبار ایران و جهان: