نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 10:00

تمرکز بر 5 موضوع اساسی و کلان زیرساختی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در یک سال و نیم گذشته تمرکز اصلی بر مسئله راه آهن، انتقال آب، گاز و معدن بوده و از طرفی دعوت از سرمایه گذاران به طور جدی دنبال می‌شود که امید است به توفیقات خوبی در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان اظهارداشت: در یک سال و نیم گذشته تمرکز اصلی بر مسئله راه آهن، انتقال آب، گاز و معدن بوده و از طرفی دعوت از سرمایه گذاران به طور جدی دنبال می‌شود که امید است به توفیقات خوبی در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

وی افزود: تفاهم نامه های خوبی در حوزه‌های معدن و کشاورزی تاکنون منعقد شده اما باید زمینه برای افزایش آمارهای موجود فراهم شود.

وی ادامه داد: در خصوص راه آهن، انتقال آب ، معدن و خط جدید انتقال گاز به خراسان جنوبی از یک سال و نیم گذشته پیگیری های زیادی انجام شده که امید است نتیجه مطلوبی از از آن حاصل شود گرچه اقداماتی که گذشته در این زمینه ها انجام شده نیز دور از چشم نیست.

به گفته وی همین هفته با پیمانکار راه آهن در تهران جلسه ای برگزار خواهد شد تا موضوع سرعت گرفتن این پروژه دنبال شود.

نقش پر رنگ شوراها در افزایش مشارکت انتخاباتی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات هم گفت: برای افزایش درصد مشارکت باید تلاش کرد و در این بین شوراهای اسلامی نقش پر رنگی دارند.

قناعت افزود: هرچه مشارکت در انتخابات افزایش یابد، قدرت جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی بیشتر خواهد شد، از همین رو تعداد آرایی که به صندوق‌های رأی می‌رود بسیار مهم است.

به گفته وی امنیت پایدار و عرض اندام در عرصه‌های بین المللی به میزان مشارکت مردم در انتخابات  وابسته است.

وی اظهار کرد: مصوبات سفرهای استاندار به شهرستان‌ها هم به تفکیک دسته بندی شده، به طور مثال سفر به شهرستان خوسف ۲۱ مصوبه داشت که پیشرفت فیزیکی هر مصوبه مشخص بوده و چهار مصوبه آن ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بقیه مصوبات هم بطور میانگین بین ۴۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ گرچه تعداد محدودی هم در حد ۱۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت دارد اما وضعیت همه مصوبات مشخص است.

قناعت با اشاره به برخی مشکلات که توسط اعضای شورای اسلامی استان مطرح شد، گفت: فرصتی برای حضور رؤسای شوراهای اسلامی استان در شورای اداری فراهم می‌شود تا زمینه ایجاد هماهنگی لازم بین مدیران دستگاه‌های اجرایی برای انجام کارها فراهم شود.

ویبا ذکر این نکته که جلسات با حضور اعضای شورای اسلامی استان باید به شکل موضوع محور برگزار شود،‌ افزود: لازم است برخی موضوعات به شکل تخصصی و با حضور مدیران متولی حل و فصل شود.

مقام عالی دولت در استان با تأکید بر لزوم تسلط اعضای شورا بر وظایف و قوانین شوراها تصریح کرد: ارتباط با مدیران و فرمانداران هم انتظاری است که باید اعضای شوراها به آن توجه کنند.

قناعت بیان کرد: پیگیری و اصرار بر خواسته‌ها در حصول نتیجه می‌تواند اثرگذار باشد لذا با تسلط بر قوانین می‌توان درخواست‌ها را مطرح کرد.

لزوم تفاهم و همدلی بین شوراهای شهر و روستا

وی با تأکید بر لزوم پررنگ شدن تفاهم و همدلی بین شوراهای شهر و روستا ادامه داد: هم صدایی و همدلی در شتاب گرفتن توسعه و پیشرفت حایز اهمیت است و باید به آن توجه جدی داشت.

وی گفت: وجود شکاف بین بخش‌های مختلف پیشرفت را دچار مشکل می‌کند و حتی موارد اندک هم باید رفع شود تا شوراها با تفاهم و همدلی به دور از مناقشات سیاسی و جناحی مشکلات مردم را پیگیری کنند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم برای دستیابی به درخواست‌ها پیگیری از مرکز است و  باید بر خواسته‌ها اصرار کرد.

به گفته قناعت رهبر معظم انقلاب همواره بر خدمت به مردم با روحیه بسیجی و جهادی تأکید دارند لذا با این روش می‌ توان توفیقات زیادی را کسب کرد که البته مطالعه ، تحقیق و پشتوانه علمی هم لازم است.

وی بیان کرد: دشمن در جنگ روانی همواره با ترسیم نقطه ایده ال، تلاش دارد که دستاوردهای ملت ایران را زیر سؤال ببرد اما باید همواره در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای ایران در عرصه های بین المللی هم گفت: بعد از چندین دهه ائتلاف دریایی امارات و عربستان با آمریکا قطع و با ایران ائتلاف جدیدی ایجاد شده که یک انقلاب بزرگ محسوب می‌شود و نباید از آن ساده گذشت.

قناعت با بیان اینکه نگاه انقلابی و آموزه‌های اسلام ناب باید بر امورات حاکم شود عنوان کرد: اگر در برخی نقاط تفاوت‌های توسعه یافتگی دیده می‌شود به خاطر وجود ضعف تفکر انقلابی در بین مدیران دولت های گذشته بوده اما اکنون نگاه در دولت و مجلس تغییر کرده و فرصت بسیار طلایی برای خدمت به مردم است.

به گفته وی برای تعیین برخی بخش‌ها باید رایزنی های زیادی در مرکز انجام گیرد لذا کار آسانی نیست که بخش جدید در یک شهرستان ایجاد شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279701

مهمترین اخبار ایران و جهان: