نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 08:49

بی‌توجهی به مناسب‌سازی معابر برای معلولان پیگیری قانونی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مراکز خدماتی و پاساژها و دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و متولیان مساجد باید نسبت به مناسب‌سازی معابر خود برای معلولان تلاش کنند و هرگونه بی‌توجهی به مناسب‌سازی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در نشست ستاد مناسب‌سازی استان اردبیل اظهار کرد: اجرای مصوبات ستاد مناسب‌سازی استان اردبیل ضروری بوده و در این راستا باید دستگاه‌های متولی و جامعه هدف با پیگیری امور، عدم اجرا را به مسؤولان استان اطلاع دهند تا مورد پیگیری قانونی قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات مناسب‌سازی انجام‌گرفته در شهرستان سرعین، افزود: آن دسته از مصوباتی که در خصوص مناسب‌سازی قابلیت اجرا شدن دارد، عملیاتی و برای سایر موارد، طرح‌های جایگزین ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر اهتمام اوقاف و امور خیریه استان در خصوص مناسب‌سازی مساجد، خواستار تعیین تکلیف موارد باقی‌مانده تا ۲ هفته آینده شد.

ضرورت آشنایی مردم با حق و حقوق معلولان

میرجعفریان ضرورت همکاری دانشگاه آزاد برای مناسب‌سازی معابر را یادآور شد و گفت: در این خصوص لازم است کمیته تخصصی برای بررسی وضعیت دانشگاه آزاد به لحاظ مناسب‌سازی تشکیل و تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آشنایی آحاد مردم با حق و حقوق معلولان، خواستار همکاری رسانه‌های مکتوب و محلی در اطلاع‌رسانی موارد لازم شد.

گفتنی است؛ در این نشست مدیرکل بهزیستی استان اردبیل و سایر اعضای ستاد، گزارشی از روند اقدامات مناسب‌سازی ارائه کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1314401

مهمترین اخبار ایران و جهان: