نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 09:55

سازمان ملل: سخنان تند «بن گویر» علیه فلسطینی‌ها متوقف شود

معاون سخنگوی سازمان ملل از مواضع ضدفلسطینی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی شفق، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان با هرگونه موضع گیری که جان انسان‌ها را به خطر بیاندازد، مخالف است.

این سخنان فرحان حق در واکنش به درخواست‌های ایتمار بن گویر وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین بیشتر و اجرای عملیات نظامی و کشتن هزاران فلسطینی مطرح شد.

فرحان حق تاکید کرد: باید جلوی مطرح کردن چنین سخنانی به ویژه از سوی وزرا گرفته شود.

بن گویر پیشتر در اظهاراتی نژادپرستانه که بیانگر خوی وحشیانه و جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی است، خواستار قتل عام بیشتر فلسطینیان شده بود.

وی گفت: در دوران کابینه فعلی طی ۶ ماه اخیر ۱۲۰ فلسطینی را به قتل رساندیم و این تعداد بیشتر خواهد شد.

بن گویر افزود: باید شمار بیشتری از فلسطینیان را به قتل برسانیم، اسرائیلی‌ها همین را از ما می‌خواهند و ما قادر به انجام این مأموریت هستیم.

گفتنی است بن گویر از وزرای راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی است که از زمان آغاز به کار کابینه جدید نتانیاهو، مواضع بسیار تندی علیه فلسطینیان اتخاذ کرده است.

یک مسئول صهیونیست نیز اعلام کرده بود که کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به دلیل موضع گیری های تند وزیر امنیت داخلی در آستانه ورود به یک انزوای بی سابقه قرار گرفته است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نه تنها از گسترش شهرک سازی ها بلکه از حملات تروریستی شهرک‌نشینان اشغالگر علیه فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری اعلام حمایت کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314389

مهمترین اخبار ایران و جهان: