نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 13:08

180 میلیارد تومان اعتبار در حوزه فرهنگ گلستان مصوب شده است

استاندار گلستان گفت: در دولت سیزدهم، رشد دو تا پنج برابری در حوزه فرهنگ استان داشتیم و مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ‌ استان مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‌محمد زنگانه صبح امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با حضور معاونین استانداری اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان گلستان شده تا عقب‌ماندگی تاریخی استان تا حدود زیادی رفع شود و شاهدیم که این استان در حوزه پروژه‌ها به یک کارگاه تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در بخش اعتبارات در حوزه فرهنگ شاهد رشد قابل توجهی بوده و می‌توان گفت به طور میانگین در این حوزه شاهد رشد دو تانج برابری اعتبارات هستیم. به طور مثال در سفر رئیس جمهور مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان برای حوزه آموزش و پرورش مصوب شده که تاکنون ۷۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ‌و ارشاد اسلامی مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی‌هنری شهرستان‌های مختلف و دیگر پروژه‌ها مصوب شده که تاکنون ۶۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته‌است.

وی ادامه داد: در حوزه میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان مصوب و ۲۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته، در حوزه صداوسیما مبلغ ۲۰ میلیارد تومان مصوب که ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

زنگانه در خصوص اعتبارات تملک‌و دارایی استان گفت: اعتبارات تملک‌ودارایی استان در دولت سیزدهم از ۲ هزارو ۱۰۴ میلیارد تومان در انتهای سال ۹۹ به ۱۶ هزارو ۲۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

وی خبرنگاران و رسانه را قلب حکمرانی متعالی و سالم دانست و بیان کرد: امروز همه ارکان نظام و حاکمیت و دولت به دنبال تحقق حکمرانی محلی، متعالی و سالم بوده و رسانه‌ها قلب این حکمرانی هستند.

* بیش از ۴۷۰ هزار تن گندم خریداری شد

استاندار گلستان ابراز کرد: علیرغم خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در یکی،دو سال گذشته به ویژه امسال، تاکنون بیش از ۴۷۰ هزار تن گندم تولیدی استان گلستان توسط مراکز خرید تضمینی گندم خریداری شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بارندگی نیمه خردادماه که با حجم بالا بود بیش از یک‌هفتم گندم جوانه زده سال گذشته( ۶۰ هزار تن) امسال هم دچار جوانه شدند و ۱۰ مرکز خرید در شهرهای کردکوی، گرگان، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس،فاضل‌آباد و مراوه‌تپه آماده پذیرش گندم جوانه‌زده هستند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292701

مهمترین اخبار ایران و جهان: