نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 15:00

جراحی سنگ کلیه از طریق پوست در اردبیل انجام شد

اردبیل_جراح و متخصص کلیه و فلوشیپ پیوند کلیه در اردبیل گفت: جراحی سنگ کلیه برای اولین بار از طریق پوست در اردبیل بدون بیهوشی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد محسنی راد ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل جراحی سنگ کلیه برای اولین بار از طریق پوست، بدون بیهوشی اردبیل انجام شد.

وی با بیان اینکه این عمل جراحی بر روی خانم ۷۰ ساله انجام شده است، گفت: امروز پنجشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ برای اولین بار در استان تحت بی حسی نخاعی و بدون بیهوشی در بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل انجام شد.

جراح و متخصص کلیه و فلوشیپ پیوند کلیه در اردبیل خاطرنشان کرد: این جراحی برای درمان سنگ کلیه بزرگ‌تر از ۲ سانتی متر و معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

محسنی راد ادامه داد: این بیمار با سابقه سکته مغزی و سنگ بزرگ ۴ سانتی در کلیه راست تحت بی حسی نخاعی توسط دکتر نوروزی، متخصص بیهوشی و با کمک تکنسین‌های جراحی و بیهوشی بیمارستان انجام شد.

وی با بیان اینکه بعد از عمل جراحی، حال عمومی این بیمار خوب بوده و در بخش بستری است، گفت: افزایش مصرف آب و سبزیجات و میوه و کاهش مصرف نمک و پروتئین حیوانی در کاهش بروز سنگ کلیه بسیار مفید است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287089

مهمترین اخبار ایران و جهان: