نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 17:08

محلات بزرگترین صادر کننده ماهیان زینتی کشور است

محلات- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: محلات بزرگترین صادر کننده ماهیان زینتی کشور بوده و اولین مجتمع ماهیان زینتی در کنار دهکده گل در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری بعدازظهر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت روز گل و افتتاحیه مراسم اولین نکوداشت شهر محلات در بوستان ملی سرچشمه با اشاره به تقارن روز ملی گل با هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: رونق صنعت گل در شهرستان محلات مدیون هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: هر زمان که قرار بوده است از افتخارات استان مرکزی نام برده شود، به واسطه گل و گیاه و ماهیان زینتی، از محلات که از قطب‌های تولید گل و گیاه و ماهیان زینتی کشور است، یاد شده است.

وی با بیان اینکه محلات از نظر تولید گل سرآمد است، گفت: اگرچه طی سالیان گذشته مشکلات بسیاری حل شده است اما مشکلات دیگری وجود دارد و تغییر مطالبات کشاورزان نشان از پیشرفت این صنعت دارد و با تلاش فعالان این عرصه رکودی در این صنعت مشاهده نمی‌شود.

صفری تصریح کرد: محلات بهشت استان و کشور است و باید تلاش بیشتری برای شناساندن ظرفیت‌های آن انجام شود و برگزاری نمایشگاه گل جزو افتخارات است.

وی بیان کرد: شناخته شدن محلات به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور حاصل تلاش‌های کشاورزان، برگزاری نمایشگاه و رفت‌وآمد مسئولان است.

صفری گفت: با استفاده از ظرفیت موجود می‌توان هفته فرهنگی شهر را برگزار کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: محلات بهشت استان و کشور است و باید تلاش بیشتری برای شناساندن ظرفیت‌های آن انجام داد و به این واسطه می‌توان گردشگران بسیاری را به شهرستان جذب کرد.

وی اظهار کرد: محلات بزرگترین صادر کننده ماهیان زینتی کشور است و اولین مجتمع ماهیان زینتی در کنار دهکده گل در حال احداث است که طی چند ماه آینده واگذاری آن صورت می‌گیرد.

صفری ادامه داد: به دنبال توسعه دهکده گل و رفع مشکلات آب این دهکده هستیم و ورود برخی از فعالان عرصه سنگ به عرصه گل و گیاه غنیمتی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287401

مهمترین اخبار ایران و جهان: