نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 22:12

کشف بیش از ۳۵۷ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان‌شمالی

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی از کشف ۳۵۷ کیلو و ۶۸۷ گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار سعید مطهری زاده، فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار کرد: در ۳ ماهه ابتدای سال جاری ۳۴۷ کیلو و ۹۱۷ گرم مواد مخدر سنتی با ۱۲۹ درصد افزایش و ۹ کیلو و ۷۷۰ گرم مواد مخدر صنعتی با ۱۰۱ درصد افزایش، کشف شده است. 

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۶۵ قاچاقچی، ۴۳۲ نفرخرده فروش و ۴۷۵ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند، گفت: در مجموع در این مدت ۹۷۲ نفر دستگیر شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد افزایش داشته است. 

این مقام ارشد انتظامی به عملیات های انجام شده در ۳ ماهه ابتدای سال جاری توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۱۲ مورد عملیات مشترک برون استانی و ۱۴ مورد عملیات مشترک درون استانی انجام شده که این طرح ها به ترتیب ۳۳ درصد و ۲۷ درصد افزایش را به نسبت سال قبل داشته اند. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه در همین مدت ۹۲۸ مورد طرح نیز به مرحله اجرا گذاشته شده است، یاد آور شد: ۲۲۷ مورد طرح پاکسازی، ۷۱ مورد طرح کنترل محور های مواصلاتی و ۱۲۱ مورد طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ... از جمله این طرح ها بود. 

سردار مطهری زاده در پایان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی همچنین ۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده اند که به نسبت سال قبل ۶۶ دصد افزایش را نشان می دهد، خاطر نشان کرد: در طول این مدت با تلاش همکارانمان در پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ۲۷ دستگاه خودرو توقیف شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.  

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357445

مهمترین اخبار ایران و جهان: