نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 22:57

عواملی که در شهادت آرمان علی‌وردی دخیل بودند+ فیلم

به بهانه ۱۳ تیر ماه، سالروز تولد آرمان علی‌وردی نگاهی به عوامل دخیل در شهادت آرمان می‌اندازیم. از تحریک مردم برای آشوب، توسط سلبریتی‌ها گرفته تا پوشش لحظه‌ای رسانه‌های تروریستی که آشوب را در ایران اداره می‌کردند.

فارس پلاس؛ روایت روز - آرمان علی‌وردی متولد ۱۳ تیر ۱۳۸۰ش در تهران است. او در رشته مهندسی عمران در دانشگاه پذیرفته شد و به‌گفته پدرش پس از یک سال تحصیل، به دلیل علاقه به درس‌های حوزه، از دانشگاه انصراف داد و وارد حوزه علمیه گردید. وی قبل از شهادت، تحصیلات حوزوی را در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی در تهران در پایه سوم می‌گذراند و بسیجی یگان امام رضا(ع) سپاه محمد رسول‌الله تهران بود.

 

 

رهبر انقلاب درباره آرمان علی‌وری می‌گوید: «آن طلبه جوان، طلبه‌ِی شهید جوان در تهران ــ آرمان عزیز! ــ او چه گناهی کرده بود؟ طلبه‌ جوان، دانشجو بوده آمده طلبه شده، متدیّن، مؤمن، متعبّد، حزب‌اللهی، شکنجه کنند زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان، اینها کارهای کوچکی است؟»

 

 

فراخوان رسانه‌های تروریستی برای ایجاد تجمع

از صبح روز ۴ آبان ۱۴۰۱ مصادف با چهلم فوت مهسا امینی، فراخوان رسانه‌های ضد انقلاب به اوج خود رسیده بود. این رسانه‌های تروریستی عملا هدایت آشوب‌های ایران را به عهده گرفته بودند. به‌طوری‌که بدون هیچ ملاحظه‌ای ده‌ها پست و استوری برای ایجاد تجمع در مراکز شهرها اشتراک می‌کردند.
 


فراخوان رسانه و لیدرهای اپوزیسیون برای تجمع در 4 آبان


مکان و زمان تجمع مشخص شده بود و از مردم می‌خواستند که خود را به این محل‌های تعیین شده برسانند. بیشترین تمرکز رسانه‌های معاند به کردستان، شهر سقز (محل دفن مهسا امینی) بود. 

رسانه‌های خارجی هم فراخوان دادند!

دشمنان انقلاب می‌دانستند که مردم به فراخوان اپوزیسیون توجه نخواهند کرد. بخاطر همین گردانندگان اصلی آشوب ایران، رسانه‌های خارجی را هم به خط کرد تا تجمع در روز ۴ آبان را مهم جلوه دهند.
 


بی‌بی‌سی: ایجاد درگیری پس از تجمع بر سر مزار مهسا امینی

 


گاردین: شلیک نیروهای امنیتی ایران به هزاران عزادار مهسا امینی

 


روزنامه آتلایار: به رغم تهدیدات مقامات، ایران چهلم مهسا امینی را برگزار می‌کند

 


روزنامه ان‌آی‌یواس: 40 روز پس از مرگ مهسا امینی ایرانیان با تظاهرات بیشتر، رژیم را به چالش می‌کشند

 


روزنامه ریپابلیکا: راهپیمایی ایرانیان برای چهلم مهسا امینی

 


خبرگزاری سی‌نیوز: تجمع ایرانیان به‌رغم تهدیدات بر سر مزار مهسا امینی


جالب است اگر در اروپا و آمریکا آشوب شود، همین رسانه‌ها یا کم اهمیت جلوه می‌دهند و یا طوری خبر تنظیم می‌کنند که فضای ملتهب را اداره کنند. ولی در آشوب اخیر ایران، روزنامه و خبرگزاری‌های جهان تبدیل به بنگاه صدور فراخوان و فرمان جنگ خیابانی شده بودند!

سلبریتی‌ها؛ ضریب دهنده آشوب

طبق معمول هرجا فراخوان و دعوت به خراب‌کاری باشد سلبریتی‌های ایرانی هم در پس و پیش آن ماجرا دیده می‌شوند. در همه جای دنیا، سلبریتی‌ها کاهش دهنده التهاب بعد از حادثه هستند اما در ایران سلبریتی‌ها ضریب دهنده حادثه می‌شوند. برخی از سلبریتی‌ها برای تجمع و ایجاد آشوب در روز چهلم مستقیم و غیر مستقیم وارد ماجرا شدند.
 

 

یکی از لیدر آشوب‌های اخیر ایران، توماج صالحی است که یک روز مانده به چهلم مهسا امینی، به صورت میدانی در خیابان‌ها را مردم را دعوت به تجمع می‌کند!

 

 

همه عوامل ذکر شده باعث شدند تا فضا برای کسانی که به دنبال آشوب در ایران بودند، مهیا شود و برخی از محله‌ها و شهرهای ایران را ناامن کنند.

نیروهای امنیتی که حافظ جان و مال مردم‌اند در روز چهلم مهسا امینی در آماده باش کامل بودند. آرمان علی‌وردی هم در مأموریت‌های بسیج برای مقابله با ناآرامی‌ها و اغتشاشات حضور داشت.

شهید علی‌وردی در اغتشاشات روز چهارشنبه ۴ آبان در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد و بعد از بستن وی و ضرب‌وشتم شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند و بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد؛ وی سپس به بیمارستان بقیةالله(عج) منتقل می‌شود اما به‌دلیل شدت خون‌ریزی، روز جمعه (۶ آبان) جان خود را از دست داده به شهادت می‌رسد.

 

روضه مصور از نحوه شهادت آرمان علی‌وردی از زبان قاتلان این شهید

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1339501

مهمترین اخبار ایران و جهان: