نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 16:14

درآمد ۱۸۰ میلیون دلاری تایلند از جذب فیلمسازان خارجی

براساس آمارهای ثبت شده سال گذشته میلادی کشور تایلند توانسته با استفاده از سیاست‌های جذب فیلمسازان خارجی به لوکیشن‌های داخل کشور رقمی معادل ۱۸۰ میلیون دلار درآمدزایی کند.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری  تسنیم، براساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی مسئولان سینمایی کشور تایلند این کشور در سال گذشته میلادی با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانسته روند صعودی درآمدزایی از میزبانی گروه‌های فیلم‌سازی خارجی را در کارنامه سینمایی خود ثبت کند.

اطلاعات منتشر شده در این زمینه بیانگر این نکته است که در سال 2023 میلادی سرزمین لبخندها میزبان 466 گروه فیلمبرداری خارجی بوده که در اقصی‌نقاط این کشور با استفاده از لوکیشن‌های موجود اقدام به فیلمبرداری کرده‌اند.

این درحالی است که تقسیم بندی دقیق‌تر ملیت این 466 گروه فیلمبرداری نشان می‌دهد ملیت گروه‌ها مربوط به 40 کشور بوده که میانگین اقامت آنها در کشور تایلند حداقل 2 ماه بوده است و براساس اطلاعات ثبت شده مجموعاً رقمی معادل 6.6 میلیون بات تایلند معادل 185 میلیون دلار به صنعت فیلمسازی و البته گردشگری تایلند کمک کرده است.

لازم به یادآوری است این سیاست جذب گروه‌های فیلمبرداری خارجی برای استفاده از لوکیشن‌های یک منطقه تقریباً از گذشته‌های دور در سراسر دهکده جهانی بکار گرفته شده است اما با توجه به اهمیت رونق صنعت فیلمسازی در گوشه و کنار جهان از یک دهه گذشته اغلب کشورها با استفاده از امکانات موجود یا ایجاد امکانات مناسب و البته ارائه امکانات خاص به گروه‌های خارجی در این زمینه گام‌های موثری برداشته‌اند.

بررسی‌های موجود نشان می‌دهد در همسایگی ایران اکنون کشور ترکیه و هندوستان به عنوان اصلی‌ترین مقصد ورود گروه‌های فیلمبرداری شناخته می‌شوند و چند سالی است کشورهای جنوب خلیج فارس نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ به عنوان مثال درحاشیه سومین دوره از جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی که اخیراً به کار خود پایان داد رسماً اعلام شد که در سال 2024 میلادی 10 پروژه فیلمسازی هالیوود در خاک عربستان سعودی و با استفاده از لوکیشن‌های بومی این کشور تولید خواهد شد.

لازم به یادآوری است که قبل از عربستان نیز امارات متحده عربی در این زمینه گام‌های موثری برداشته و فیلم‌های شناخته شده‌ای مثل سیریانا، جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد، وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد، ماموریت غیرممکن، پروتکل شبح، سریع و خشن 7، فراتر از پیشتازان فضا و  شهر زندگی پروژه‌های موفقی بودند که توانستند درآمدزایی گسترده‌ای برای این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1642089

مهمترین اخبار ایران و جهان: