نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 09:19

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: سرانه ۵/۲مترمربعی برای هر دانش‌آموز در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به همت دولت مردمی سیزدهم طی دو سال گذشته، ۶۷۰۰ پروژه با ظرفیت ۳۱ هزار کلاس درس به دانش‌آموزان هدیه شد که ۵۴ درصد این مدارس با همراهی خیرین ساخته شده است.

 حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: گاهی فردی برای نام خود کاری می‌کند، اما خیرین مدرسه‌ساز دغدغه درس‌خواندن دانش‌آموزان در محیطی امن را دارند و به همین سبب باید دست ایشان را بوسید.

وی بیان کرد: امروز مدرسه‌ای افتتاح خواهد شد که فرزندان ایران‌زمین در آن تا سال‌ها درس خواهند خواند و ثمره تلاش دانش‌آموزان، صدقه جاریه‌ای برای خیر مدرسه‌ساز و اولیا دانش‌آموز خواهد بود.

خان‌محمدی اذعان کرد: یک ده‌هزارم دانش‌آموزان به سطح نخبگانی می‌رسند، سال‌های قبل بی بی‌تدبیری خانه این دانش‌آموزان را تعطیل کرده بودند و محلی نبود که در آن درس بخوانند و رئیس‌جمهور سال گذشته با دغدغه نخبگان، دستور داد که این مورد پیگیری شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید در ایامی که دشمن خود را آماده ضربه‌زدن به کشور کرده است، به یاد بیاوریم که از کجا به کجا رسیده‌ایم؛ سال ۱۳۵۷ برای هر دانش‌آموز ۱/۵ مترمربع سرانه فضای آموزشی بود و امروز با رشد ۴۰۰ درصدی تعداد دانش‌آموزان، سرانه به ۵/۲ مترمربع  رسیده است و این امر با وجود خیران میسر شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: این اتفاقات مبارک در این دهه به برکت خون شهدا رخ‌داده است و به همین جهت مدیون شهدا هستیم.

خان‌محمدی اذعان داشت: اعتبارات مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشته و توجه دولت به حوزه آموزش و پرورش خاص و ویژه است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: باهمت دولت مردمی طی دو سال گذشته، ۶۷۰۰ پروژه با ظرفیت ۳۱ هزار کلاس درس به دانش‌آموزان هدیه شد و ۵۴ درصد این مدارس با همراهی خیرین ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم مشکلات جاری نیز با پیگیری‌های انجام شده برطرف شود و شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ باشیم؛ همچنین بحث استانداردسازی مدارس استان اصفهان به‌صورت ویژه دنبال خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665801

مهمترین اخبار ایران و جهان: