نیوز سیتی!
01 اسفند 1402 - 12:29

گزارش کاملِ آخرین وضعیت نیمکت داغ هدایت بایرن مونیخ؛ از زیدان تا کونته و سولسشایر

مدیران باشگاه بایرن مونیخ وضعیت این تیم را زیر نظر دارند و برای خروج از بحران نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند.

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود تداوم فراز و نشیب بایرن مونیخ در رقابت‌های فصل جاری که با شکست 3 بر 2 یکشنبه شب این تیم مقابل بوخوم در هفته بیست‌ودوم بوندس‌لیگای تداوم پیدا کرد، مدیران باشگاه بایرن مونیخ همچنان قصد دارند با توماس توخل به کار خود ادامه دهند، این در حالی است که رسانه‌های آلمانی از مربیانی همچون زین‌الدین زیدان، آنتونیو کونته و اولگنار سولسشایر به عنوان گزینه‌های مدنظر بایرنی‌ها برای جانشینی توخل یاد کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت آلمان» در این خصوص گزارش داد؛ بایرن می‌خواهد حداقل تا پایان فصل جاری با توماس توخل به کارش ادامه دهد، هر چند مسؤلان باشگاه وضعیت موجود را بازی به بازی بررسی می‌کنند و به همین خاطر پلن‌های «B» و «C» را در پشت‌ صحنه مدنظر دارند. یکی از برجسته‌ترین کاندیداهایی که مدیران باشگاه بایرن بین خود در موردش بحث کرده‌اند، زین‌الدین زیدان است. هنوز تماسی با این مربی فرانسوی برقرار نشده اما مدیران بایرن کاریزما و تجربه زیزو را تقدیر می‌کنند. گفت می‌شود او می‌تواند بلافاصله در دسترس باشد.

در ادامه این گزارش آمده است؛ بلافاصله پس از سوت پایان بازی با بوخوم، سران باشگاه بایرن موافقت کردند که توخل همچنان سرمربی تیم باشد و در بازی شنبه مقابل لایپزیگ روی نیمکت این تیم بنشیند. باشگاه می‌خواهد از اخراج مربی تا پیش از روی کار آمدن مکس ابرل به عنوان مدیر ورزشی جدید بایرن در ماه مارس، اجتناب کند. مسئولان باشگاه می‌خواهند حداقل تا پایان فصل توخل را حفظ کنند تا ناآرامی بیشتری در این تیم ایجاد نشود و شانس حداقل رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را حفظ کنند. با این حال توخل ضمانت شغلی صد درصدی ندارد و احتمال کنار گذاشتن او از سمت سرمربیگری بایرن دیگر دور از ذهن نیست. مدیران بایرن اکنون بازی به بازی وضعیت را بررسی خواهند کرد و این بدان معناست که شکست مقابل لایپزیگ عرصه را بر توخل تنگ‌تر خواهد کرد.

باشگاه در حال حاضر روی گزینه‌های جایگزین در پشت‌ صحنه کار می‌کند اما مشکل این است که در این مقطع از فصل به سختی کسی پیدا می‌شود که بپذیرد فقط تا پایان فصل هدایت بایرن را برعهده بگیرد. در صورت جدایی توخل از بایرن در پایان فصل، ژابی آلونسو بهترین راه‌حل برای باشگاه برای جایگزینی توخل در نظر گرفته شده است.  کریستوف فروند مدیر ورزشی بایرن مونیخ همچنین نام سوپرایزکننده‌ای را نیز در نظر دارد و آن اولگنار سولسشایر است اما این مربی نروژی بیشتر یک راه‌حل موقت خواهد بود. فروند شناخت خوبی از سرمربی پیشین منچستریونایتد دارد و سال‌ها او را زیرنظر داشته است، هرچند تاکنون هیچ گفتگویی بین طرفین انجام نشده است. بازگشت هانسی فلیک به بایرن اما گزینه داغی برای مدیران این باشگاه نیست و البته این مربی آلمانی هم تمایلی به هدایت موقت بایرن تا پایان فصل ندارد.

نشریه آلمانی «بیلد» هم گزارش داد؛ بایرن تاکنون با زین‌الدین زیدان تماسی نداشته است. با این حال این مربی فرانسوی با علاقه تحولات باشگاه را دنبال می‌کند. تا پیش از این این‌طور بوده که زیدان همیشه در کشورهایی کار کرده که بتواند به زبان آن کشور صحبت کند. زیدان آلمانی صحبت نمی‌کند اما مربیگری بایرن همچنان برای او جذاب است. آنتونیو کونته هم نسبت به سرمربیگری بایرن مونیخ علاقه‌مند است و  قهرمان آلمان را گزینه ایده‌آلی به عنوان مقصد بعدی مربیگری‌اش می‌بیند. این مربی ایتالیایی فوراً می‌تواند در دسترس باشد و بایرن را به عنوان یکی از سه باشگاه برتر اروپا می‌بیند. سرمربی پیشین تیم‌های یوونتوس، اینتر و چلسی پس از کار در لیگ برتر انگلیس و سری A ایتالیا حالا دوست دارد تجربه مربیگری در بوندس‌لیگای آلمان را نیز به کارنامه حرفه‌ای‌اش اضافه کند.

طبق گزارش «بیلد» سباستین هوینس سرمربی اشتوتگارت که برادرزاده اولی هوینس رئیس پیشن باشگاه بایرن مونیخ و عضو فعلی هیئت مدیره این باشگاه است، نیز نامی بوده که مدیران باشگاه در موردش بحث و گفت‌وگو کرده‌اند اما به عنوان گزینه‌ای برای پایان فصل.

توماس توخل که در کنفرانس خبری پایان بازی با بوخوم از بازیکنانش حمایت کرد، امروز (سه‌شنبه) را به بازیکنانش مرخصی داده تا ضمن اینکه به لحاظ فکری به یک آرامش نسبی برسند، بتوانند با خانواده‌های خود هم کمی وقت بگذارنند. آماده‌سازی بایرن برای بازی با لایپزیگ از فردا آغاز خواهد شد.

توخل که در ماه مارس 2023 جانشین یولیان ناگلسمان در بایرن مونیخ شد، تاکنون در 44 بازی روی نیمکت این تیم نشسته که حاصلش 28 برد، 5 تساوی و 11 شکست بوده است. او که فصل گذشته باواریایی‌ها را به قهرمانی در بوندس‌لیگا رساند، قرارداد فعلی‌اش با این باشگاه بوندس‌لیگایی تا پایان ماه ژوئن 2025 اعتبار دارد.

بایرن مونیخ که در هفت بازی اخیرش در رقابت‌های مختلف تن به 4 شکست داده، در کورس قهرمانی بوندس‌لیگا هم 8 امتیاز از بایرلورکوزنِ صدرنشین عقب افتاده است.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1673601

مهمترین اخبار ایران و جهان: