نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 16:09

امام جمعه بوشهر: رهبریت، امامت و ولایتمداری مردم عامل پیروزی بر فتنه است

امام جمعه بوشهر گفت: عنصر اصلی موفقیت و پیروزی نظام در فتنه‌ها و بحران‌ها و دسیسه‌ها، رهبریت، امامت و ولایتمداری مردم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای جمعه بوشهر با گرامیداشت حماسه ۹ دی، اظهار داشت: در جریان انقلاب، دشمنان با اشکال گوناگون علیه انقلاب و نظام اسلامی در ابعاد تهاجم سخت مانند جنگ تحمیلی و تهاجم نرم مانند فتنه ۸۸ و هجمه فرهنگی، اقتصادی، علم و فناوری و امنیتی فعال شدند.

وی با اشاره به عبور انقلاب اسلامی از تمامی فتنه‌های دشمنان و پیروزی بر آنان، افزود: عنصر اصلی موفقیت و پیروزی در این بحران‌ها و دسیسه‌ها، رهبریت، امامت و ولایتمداری مردم بود.

صفایی بوشهری با اعلام اینکه در زمان فتنه و برای مصون ماندن از آثار آن باید در کنار رهبر و ولایت قرار گرفت، بیان کرد: فتنه ۸۸ یک فتنه فوق‌العاده پیچیده بود که با هدایت‌های مقام‌معظم‌رهبری و حضور حماسی و با بصیرت مردم ایران و استان بوشهر شکست خورد.

وی، ۹ دی را نماد بصیرت و ولایت‌مداری و پیوند محکم مردم با ولایت و رهبری برشمرد و ادامه داد: مردم در مراسم ۹ دی امسال با حضور پرشور بیعت مجدد با امام خامنه‌ای داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و محکومیت ترور سردار سیدرضی موسوی، گفت: این شهادت‌ها سبب استحکام محور مقاومت و تقویت خط اسلام و انقلاب اسلامی می‌شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه با شهادت شهید سلیمانی محور مقاومت به عظمتی بزرگ دست یافته و با شهادت شهید موسوی ده‌ها موسوی دیگر طلوع خواهد کرد، گفت: محور مقاومت براساس آموزه‌های اسلامی و انقلاب اسلامی ایجاد شده و با شهادت فردی این محور تضعیف می‌شود.

وی شهید سلیمانی را نماد و الگوی مجاهدت الهی دانست و افزود: اخلاص، مجاهدت، پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و عبور از دنیاگرایی و رضایت خداوند متعال از ویژگی‌های ایشان بود.

صفایی بوشهری با تقدیر از حضور مردم در یادواره شهدای شهرستان بوشهر ، گفت: این حضور مردم نشان داد که راه شهدا ادامه دارد و همواره مورد تکریم و عزت جامعه هستند.

وی با تقدیر از خدمات بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی از کشور، بیان کرد: این سازمان علاوه بر رفع محرومیت در عرصه اقتصادی فعالیت‌های قابل توجهی داشته و خودکفایی اقتصادی در دستور کار قرار داده است.

امام جمعه بوشهر با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن، ابراز کرد: پیروان این بانوی گرانقدر جهان اسلام سیره ایشان را با عفاف و حجاب و فرهنگ فاطمی حفظ می‌کنند که مادران شهدا و همسران جانبازان و ایثارگران از این نمونه هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619845

مهمترین اخبار ایران و جهان: