نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 15:27

ولایت و بصیرت مردم در ۹ دی بود ناجی کشور و انقلاب بود

امام جمعه اسفراین گفت: آن چیزی که در فتنه ۸۸ باعث نجات کشور شد ولایت و بصیرت مردم در ۹ دی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه اسفراین در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهید سید رضی موسوی که از یار و یاوران وی بود بر ترویج مکتب شهید سلیمانی تاکید و اظهارکرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی دیپلماسی مقاومت را تقویت کرد و موجب وحدت دنیای اسلام و افزایش انگیزه رزمندگان اسلام در دفاع از ارزش‌های اسلامی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی شد.

وی با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق گفت: مردم ولایی ایران اسلامی در ۹ دی ۸۸ آب پاکی را روی دستان فتنه‌گران داخلی و بانیان اصلی این فتنه که آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب بود ریختند و آن چیزی که باعث نجات کشور شد ولایت و بصیرت مردم در ۹ دی بود.

امام جمعه اسفراین افزود: شرایط امروز سخت‌تر از گذشته است دشمن با راه انداختن جنگ نرم کاری کرده تشخیص حق و باطل برای جوانان ما سخت شده که بهترین سلاح مبارزه با جنگ نرم بصیرت است.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی و فرهنگی که می‌تواند در جامعه بصیرت افزایی کنند باید از هیچ کوششی دریغ نورزند فتنه شدیدتر و خطرناک‌تر از جنگ است چرا که با همین فتنه بود که بهترین انسانی همچون حضرت علی (ع) را ۲۵ سال خانه نشین کردند.

امام جمعه اسفراین ایمان به خدا، قرآن، تقوی، علم و دانش و ولایت را عوامل مولد بصیرت بیان کرد و افزود: کسی که با خدا و با تقوی باشد اسیر شیطان نمی‌شود و با بالا بردن علم و آگاهی خودش به‌عنوان چراغ راه هدایت در مسیر ولایت گام بردارد تا از آسیب‌های اجتماعی و فتنه ها در امان باشد.

پایان پیام/ د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619801

مهمترین اخبار ایران و جهان: