نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 16:52

یکی از کارهای دشمن در انتخابات دلسرد کردن مردم است

امام جمعه نایین گفت: دشمن درصدد دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و انتخابات، ناامید کردن مردم از حل مشکلات کشور و ایجاد نارضایتی در میان مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه نایین ضمن اشاره به ملاک انتخاباتی، گفت: در رقابت های انتخاباتی در یک نگاه کلی، از دو الگوی اثباتی و نفی استفاده می‌شود؛ در الگوی اثباتی، نامزد انتخاباتی تلاش می‌کند که برنامه خودش را برای اداره کشور بیان و آرای مردم را برای خود جلب کند که این خوب است.

وی ادامه داد: در الگوی نفی، کاندید سعی می‌کند با نقد، نفی و تخریب رقیب خود، آرا را به صندوق خود بیاورد و این رقابت ناسالم است. بعضی دنبال این هستند که برای اثبات خود، رقیب انتخاباتی و عملکرد او در گذشته را تخریب می‌کند و این موردپسند نیست.

وی افزود: نتیجه این الگو ناامید شدن مردم است و مردم می‌گویند ما هرکسی را انتخاب کردیم، نتیجه مثبت نگرفتیم و این گروه که کار نفی می‌کنند، بیشتر کارشان عملیات روانی بر ذهن مردم است و معمولا این گروه برای اداره کشور برنامه ندارند و فقط می‌خواهند در مجلس باشند و دقت کنید که گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی که به تخریب کاندید و زیرسوال بردن عملکرد او می‌پردازند، اینها برای اداره کشور برنامه ندارند.

وی با اشاره به توصیه انتخاباتی اظهار کرد: دشمن درصدد دلسرد کردن مردم نسبت به نظام، ناامید کردن مردم از حل مشکلات کشور و ایجاد نارضایتی در میان مردم است فلذا بیان مشکلات به تنهایی و عدم بیان پیشرفت‌ها و غفلت از دسیسه دشمنان توسط هرکسی که باشد، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

مطهرخو ادامه داد: بعضی‌ها فقط یاد گرفتند مشکلات را بگویند و سیاه‌نمایی کنند؛ این تحلیل درستی به مردم نمی‌دهد و تحلیل درست زمانی اتفاق می‌افتد که مشکلات را ببینید و در کنار آن پیشرفت‌ها و دسیسه، بازی و میدان بازی دشمن را هم ببینید و در نظر بگیرید و آن زمان مردم آگاه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از اقامه نماز جمعه، اجتماع بزرگ مردمی به مناسبت گرامیداشت یوم الله نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در صحن آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی(ع) برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619889

مهمترین اخبار ایران و جهان: