نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 09:10

آغاز حج رجبیون

از سحرگاه امروز عده‌ای بسیاری رو به سوی خانه‌های خدا در اقصی نقاط جهان و ایران زمین نهادند تا گرد هم آیند برای آیین اعتکاف یا همان حج رجبیون.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ از سحرگاه امروز عده ای بسیاری رو به سوی خانه های خدا در اقصی نقاط جهان و ایران زمین  نهادند تا گرد هم آیند برای آیین اعتکاف یا همان حج رجبیون. چه سرآغاز با شگون تر از تولد مولای علی (ع) که شروع آن با حج رجبیون باشد.

همه کوله بار سفر بستند و راهی خانه های خدا شدند تا طی 3 روز خیز بردارند به سوی الله و گرد خانه اش به طواف درآیند برای تطهیر روح و جسم.

همه لبیک گویان عاشق رو به سوی خانه ها خدا نهادند تا زمینه های پرواز را از ماه خدا به سوی ماه خدا رمضان هم اکنون آغاز کنند.

خوشا آنان که سعادت یارشان بود و به فهرست متعکفان افزوده شده اند.

در خراسان جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور از سحرگاه امروز معکتفان راهی خانه های خدا شدند تا حج رجبیون آغاز شود و خیز بر دارند به سوی رستگاری، تطهیر روح و جان.

متعکفان با کوله ای که برای ۳ روز سفرشان به معراج روح و جانش آماده کرده اند سحرگاه امروز از زیر قرآن رد شده و گام در راه بندگی ۳ روزه بدون تلعقات دنیوی گذاشتند. خوشا جوانان و نوجوانان و کودکان که سعات یارشان بود به فهرست متعکفان افزوده شدند.

مراسم  استقبال از متعکفان در شهرستان دارلتقریب درمیان

افزایش ۶۴.۵ درصدی نام نویسی معتکفان خراسان جنوبی

حجت الاسلام صفری، دبیر ستاد اعتکاف خراسان جنوبی هم اعلام کرد: تا پایان روز گذشته نام نویسی معتکفان استان برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال ۶۴.۵ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۷ نفر از خراسان جنوبی برای حضور در مراسم اعتکاف نام نویسی کرده اند افزود: ۸ هزار و ۹۲۳ نفر خواهران و ۲ هزار و ۳۴۲ نفر از معتکفان برادران هستند.

وی با اشاره به این که امسال تعدادی از مساجد ویژه برگزاری اعتکاف دانش آموزی مهیا شده است، افزود: امسال ۴ هزار و ۷۱ دختر و سه هزار و ۵ پسر برای شرکت در مراسم اعتکاف دانش آموزی نام نویسی کردند.

 دبیر ستاد اعتکاف خراسان جنوبی رنج سنی این معتکفان را ۹ تا ۱۸ سال اعلام کرد و ادامه داد: همچنین ۷ هزار و ۷۶ دانشجوی دختر برای شرکت در اعتکاف دانشجویی نام نویسی کردند.

حجت الاسلام صفری  از آماده سازی سه پایگاه اعتکاف مادر و فرزندی برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: در این پایگاه ها ۴۷۰ مادر برای حضور در اعتکاف نام نویسی کردند که بیش از ۴۰۰ کودک زیر ۴ سال نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

 دبیر ستاد اعتکاف استان گفت: برای کودکان در این پایگاه‌ها نیز برنامه‌های فرهنگی مختلف و میان وعده‌های متعددی در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره امسال برای نخستین بار ثبت نام در سایت برای اعتکاف طراحی شده است، افزود: امسال سایت  www.etekaf.skh برای اولین بار راه اندازی شده، که افراد با ثبت نام در این سایت در سال‌های آینده نیاز به ثبت اطلاعات ندارند و تنها برای ثبت مسجد مورد نظر باید به سامانه مراجعه کنند.

پاپان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649045

مهمترین اخبار ایران و جهان: