نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 09:51

شهرداری‌ها از ظرفیت همدیگر کم اطلاع هستند؛ لزوم استفاده از پهپاد در آتش‌نشانی

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان حضور بسیار خوبی دارند و بسیاری از موضوعاتی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم امروز حل شده است، مثلاً در بحث آتش‌نشانی ساخت این مدل پهپادها بسیار لازم است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور در نمایشگاه شهریران درباره این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: علی‌رغم اینکه شهرداری‌ها ظرفیت‌های خوبی دارند و دهیاری‌ها اقدامات خوبی را در این دهه‌های اخیر انجام داده‌اند اما خیلی از این موارد بازتاب نداشته است و از تجارب‌آنها مابقی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر ندارند. نمایشگاه ظرفیت خوبی است که دوستان داشته‌های خود را به اشتراک بگذارند و از تجارب هم استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شهرداری‌ها خیز بزرگی برداشتند و علاوه بر اقدامات معمول با شرکت‌های دانش بنیان و خوشه‌های دانشی اقدامات مشترکی را انجام داده‌اند و از ایده‌ها و ابتکارات مختلف آن‌ها استفاده کنند در جهت رفع مشکلات خود استفاده کنند.

جمالی‌نژاد افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماموریت‌های متنوعی دارند که بیش از ۳۵۰ ماموریت می‌شود این حجم از ماموریت را نمی‌توان با ایده‌های معمولی رفع کرد. در این نمایشگاه شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان حضور بسیار خوبی دارند و بسیاری از موضوعاتی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم امروز حل شده است، مثلاً در بحث آتش‌نشانی ساخت این مدل پهپادها بسیار لازم است.

وی گفت: امروز دوستان همه بضاعت خود را به میان آورده تا به ارتقا شهر و روستاها کمک کند ایران قوی شهرقوی و روستای قوی را طلب می‌کند. خیلی از مشکلات که در شهرداری‌ها است توسط شرکت‌ها و بخش خصوصی احصا می‌شود و خیلی از تولیدات شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان را شهرداری‌ها با آن آشنا شده و خریداری می‌کنند. این یک بازی برد برد است.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: شخص ریاست جمهوری، معاون اول و وزیر کشور در بحث شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اهتمام ویژه دارند. در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به شدت پیگیر این موضوع هستند. قرار داد اخیر در بحث ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌تواند نقش موثری در موضوع هوای پاک داشته باشد.

وی درباره ورود اتوبوس برقی گفت: در حال حاضر علاوه بر دولت، شهرداری‌ها هم ورود کرده تا ناوگان برقی در کشور داشته باشیم. شهرداری تهران در این زمینه پیشگام است. زیر ساخت‌ها در این زمینه بسیار مهم است برای ناوگان حمل و نقل عمومی برقی که شخص ریاست جمهوری و وزیر صمت هم پیگیر این موضوع هستند و همه پشت این موضوع هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647845

مهمترین اخبار ایران و جهان: