نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 17:25

دیدار علی باقری با وزیر خارجه ازبکستان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه ازبکستان برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی و رایزنی‌های سیاسی برای تحقق اهداف اعلامی روسای جمهور و افزایش حجم تجارت به یک میلیارد دلار را ضروری خواند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به تاشکند سفر کرد در این سفر با «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات طرفین بر نقش و اراده رؤسای جمهور دو کشور برای توسعه روابط تأکید و ضمن بررسی زمینه‌های همکاری‌ ایران و ازبکستان، چشم‌انداز روابط را روشن و امیدوارکننده ارزیابی کردند.

باقری تأکید کرد: صلح و ثبات منطقه در گرو همکاری و تعامل بوده و پایداری و ماندگاری این صلح، وابسته به تحکیم و در هم تنیدگی مناسبات اقتصادی است.

وی برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی و رایزنی‌های سیاسی برای تحقق اهداف اعلامی توسط روسای جمهوری و افزایش حجم تجارت به یک میلیارد دلار را ضروری خواند.

بختیار سعیداف نیز مشترکات فرهنگی و تاریخی را عامل مهمی برای توسعه روابط در ابعاد مختلف آن خواند و افزود: برنامه اقدام مشترک برای تحقق اهداف اسناد امضا شده در سفر متقابل روسای جمهور در دستورکار ماست و وزارتخانه‌های امور خارجه نقش برجسته‌ای در تحقق اهداف و برنامه‌ها خواهند داشت.

در این ملاقات در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر شد و طرفین خواستار توقف کشتار مردم مظلوم غزه شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657189

مهمترین اخبار ایران و جهان: