نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 12:03

کولاک و برف در راه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: براساس هشدار جوی سطح نارنجی با فعالیت سامانه سرد بارشی از بامداد جمعه ۱۳ تا صبح شنبه ۱۴ بهمن ماه امسال شاهد بارندگی همراه با کاهش دما در استان مازندران هستیم.

احمد اسدی درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: درشت است از روز گذشته از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌‌شود، اما در نیمه غربی انتظار داریم شاهد بارش‌های پراکنده باشیم.

وی افزود: براساس هشدار جوی سطح نارنجی با فعالیت سامانه سرد بارشی از بامداد جمعه ۱۳ تا صبح شنبه ۱۴ بهمن ماه امسال شاهد بارندگی همراه با کاهش دما در استان مازندران هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه بارشی ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: در ارتفاعات و محورهای کوهستانی شاهد هوایی مه‌آلود با بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید و کولاک برف خواهیم بود.

اسدی با هشدار سقوط بهمن و احتمال مسدود شدن محورهای کوهستانی، خاطرنشان کرد: پرهیز از تردد در محورهای کوهستانی و در صورت ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

وی با اعلام اینکه صبح شنبه بارش‌ها را کمابیش به‌صورت پراکنده در استان داریم، اضافه کرد: به‌تدریج از ناپایداری و ابرناکی آسمان مازندران کاسته می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: طی روزهای پیش‌رو تداوم هوای سرد در استان مازندران تداوم خواهد داشت.

براساس هشدار هواشناسی مازندران، با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی از بامداد جمعه ۱۳ بهمن تا صبح شنبه ۱۴ بهمن شاهد بارندگی با کاهش دما، در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مه آلود با بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید وکولاک برف در استان خواهیم بود.

️در این مدت در ارتفاعات کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی، سقوط بهمن و احتمال مسدود شدن وجود دارد.

رانندگان از تردد در محور‌های کوهستانی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ و لباس و غذای گرم به همراه داشته باشند.

پایان‌پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656789

مهمترین اخبار ایران و جهان: