نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 14:02

هشدارهای انتخاباتی مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در باشت

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هشدار انتخاباتی نسبت به هرگونه تخلفی در انتخابات داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، جلسه معرفی هیئت بازرسی انتخابات شهرستان باشت با حضور علی اصغر قلی پور رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان در این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه نادر گرامی فرماندار باشت اظهار داشت: در این جلسه هیئت بازرسی انتخابات شهرستان در این جلسه معرفی شدند.

مهراد ظفری به عنوان بخشدار مرکزی رئیس هیئت بازرسی و دو تن از کارمندان ادارات فرهنگیان خوشنام و رئیس شرکت مخابرات دو عضو و دبیر این هیئت بازرسی هستند.

نادر گرامی ادامه داد: در هیئت اجرایی بخش بوستان با توجه به اینکه ۱۳ شعبه اخذ رای در بخش بوستان داریم هیئت اجرایی بخش بوستان به این نتیجه رسیدند که در شهر بوستان چون ملاک انتخابات سال ۱۳۹۸ یعنی آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و با توجه به قرار گیری شهر بوستان در  محور ترانزیتی یک شعبه به شعبات بخش بوستان اضافه گردد.

وی عنوان کرد: در مجموع کاری که در خصوص کمیته فناوری در خصوص این ۴۷ شعبه شده بحث آنتن دهی شعبه ها بوده که طی دو سه مرحله انجام شده و آخرین بحث آنتن دهی رصد و به حوزه فناوری استان ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۷ شعبه ۱۹ شعبه ثابت شهری در شهر باشت و بوستان و ۲۸ شعبه سیار روستایی داریم این روستاها شامل ۱۲۹ روستا یا محله می شوند و ۱۰۵ روستا طبق کاری که حوزه فناوری و آنتن دهی انجام دادند قابل آنتن دهی هستند و ۲۴ روستای دیگه فاقد آنتن دهی یا آنتن دهی ضعیف دارند.

گرامی درباره چگونگی اخذ رای گفت:کار انتخابات یعنی اخذ رای از واجدین شرایط رای یک دستگاه احراز هویت و دو سیستم ارتباط ussd و APN است تا بتوانیم روستاهایی که آنتن دهی مشکل دارند با پیگیری از حوزه مدیرکل ارتباطات فناوری و همچنین کمیته فناوری انتخابات این مشکل و معضل را حل کنیم که شاهد یک انتخابات خوب در شهرستان و با مشارکت حداکثری در شهرستان باشیم.

فرماندار باشت با اشاره به دستور کار جلسه امروز تصریح کرد: جلسه امروز که با حضور مدیرکل بازرسی که رئیس هیئت بازرسی انتخابات در استان هستند برگزار شد و حکم اعضای کمیته بازرسی انتخابات در این جلسه تقدیم آن ها شد و توصیه و تذکرات لازم به اعضای بازرسی انتخابات شهرستان داده شده است.

وی ضمن تذکر مجدد خطاب به هیئت بازرسین درخواست داشت: ضمن رعایت اصل قانون در انتخابات و بی طرفی در انتخابات حتما مدنظر داشته باشند و کسانی را به عنوان بازرسین در هر شعبه انتخاب کنند که مورد اعتماد مردم باشند و اعضای شعبه های اخذ رای و مردم نسبت به این بازرسین اعتماد بالایی داشته باشند.

علی‌اصغر قلی پور مدیرکل بازرسی استان در این جلسه اظهار داشت: هدف ما از جلسه امروز این است که به صورت رسمی اعلام کنیم کار هیئت بازرسی انتخابات در شهرستان باشت به صورت عملی آغاز شده است، هیئت بازرسی از قبل در سطح استان معرفی شدند و در سطح شهرستان نیز از یک ماه و نیم پیش معرفی بودند.

علی اصغر قلی پور ادامه داد: با توجه به بخشنامه ها و تغییراتی که حضور دهیاران و شهرداران را منع کردند و حضور افراد در هیئت بازرسی که رئیس اداره ای نباشد منع کرده اند.

وی ادامه داد: در استان ما با مرکز صحبت کردیم که چون بعضی از فرمانداری های ما یک معاون بیشتر ندارند میتوان از بخشدار مرکزی استفاده کرد.

وی با اشاره به گزارشات رسیده به مرکز استان عنوان کرد:گزارشاتی به ما رسیده که بعضی افراد انقلابی در گچساران و باشت دلسرد شده‌اند که ما در انتخابات شرکت نمی کنیم! این چنین حرف‌هایی وظیفه ما نیست ما خود را سرباز ولی فقیه و نظام می دانیم ما نیروی این نظام هستیم و انتخابات نیز ناموس و آبروی این نظام است.

قلی‌پور افزود: باید امانت دار خوبی باشیم و رضای خدا را در نظر بگیریم و باید سلامت و امنیت انتخابات را طبق فرمایشات رهبری تامین کنیم که مشارکت حداکثری باشد.

وی در مورد بازرس های انتخابی تاکید کرد: شخصی که می خواهد بازرس باشد باید بی طرف باشد هیئت اجرایی هم برای اینکه اعتماد مردم جلب شود باید همینگونه باشند و اگر یکی از هیئت های اجرایی کاندیدایی را همراهی کرد یا طرفداری کرد باید این فرد را عزل کنیم تا مردم بدانند ما می خواهیم انتخابات بی طرفی برگزار کنیم فرقی ندارد این فرد طرفدار چه کسی باشد.

وی عنوان کرد: حکم دو نفر از هیئت بازرسی در یاسوج را لغو ابلاغ کردیم چون هدف جلب اعتماد مردم است تا اعتماد جلب نشود مشارکت زیاد نمی شود.

این مسوول با اشاره به منع فعالیت سیاسی مدیران تصریح کرد: مدیران و معاونین دستگاه های اجرایی استان، روسای ادارات شهرستانی این افراد را به عنوان نمایندگان حقوقی می شناسند و حق دخالت، همراهی ندارند و حتی گفتیم از خودروهای خود مواظبت کنید.

وی تذکر داد:گاهی مدیری از جایی رد می شود و نشست انتخاباتی برقرار هست و خیلی خودرو هم توقف کرده است باید این مدیر دقت کند مبادا از خودروی وی عکسی گرفته شود و برای ما ارسال شود.

این مسوول با اشاره به فعالیت های مجازی عنوان کرد: توهین ها در فضای مجازی رصد شود و گزارش داده شود.

مدیرکل بازرسی استانداری عنوان کرد: در انتخابات فرمانداران ارزیابی می شوند که هیچ گاه بدین شکل نبوده است هیئت بازرسی را هم ارزیابی می کنند و شاخص ها نیز مشخص است از همین الان هر کاری نیز انجام می شود باید مستندسازی شود.

قلی پور در بحث انتخاب اعضای شعب بازرسی تصریح کرد: می خواهیم امنیت و سلامت انتخابات را طبق فرمایش رهبری تضمین کنند و بخش عمده ای از آن به عهده هیئت بازرسی است علاوه بر اینکه در هر شعبه یک بازرس نیز باید باشد به ازای هر ۱۵ صندوق یا ۱۰ صندوق طبق تشخیص خود و با توجه به میزان حساسیت یک سربازرس یا ۲ سربازرس قرار می دهند علاوه بر این بازرس های ویژه ای را نیز انتخاب می کنیم که نظارت بر حسن روند انتخابات داشته باشند و انتخابات سالم با امنیت خوبی برگزار شود که این امنیت باعث مشارکت بالا شود و بحث رقابت در دست کاندیدا هست .

وی با اشاره به رقابت میان کاندیدا تصریح کرد :بخش اعظم رقابت در اختیار کاندیدا هست که رقابت سالمی داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر انتخاب درست بازرسان یادآور شد: در انتخاب بازرس شعبه انتظار داریم کسی را بازرس قرار دهند این بازرس حق دخالت در کار اجرایی یا نظارت شورای نگهبان ندارد هیچ کسی جز هیئت بازرسی، هیئت اجرایی و نظارت حق دخالت ندارد و دستگاه هایی که جهت بررسی می آیند از دور بررسی می کنند مشکل یا مواردی باشد انعکاس می دهند اما کسانی که به عنوان بازرس شعبه انتخاب می کنیم حساس است که گزارشات و تذکرات را به موقع دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635045

مهمترین اخبار ایران و جهان: