نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 12:27

پروژه راه‌آهن و پتروشیمی اردبیل در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با تلاش‌ انجام شده قرار است در سفر چندماه آینده رئیس جمهور به اردبیل پروژه پتروشیمی نمین و راه‌آهن اردبیل افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن منصوری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های شاخص استان اردبیل اظهار کرد: از مجموع ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری در اردبیل تاکنون ۴ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و با تلاش مسؤولان این استان اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی رخ داده است.

وی افزود: برخی از پروژه‌های استان که آرزوی دیرینه مردم منطقه نیز محسوب می‌شود قرار است در سفر چندماه آینده ریاست جمهوری به اردبیل افتتاح شود که این طرح‌ها شامل راه‌آهن و  پتروشیمی واحد تولید متانول با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: قرار بود راه‌آهن اردبیل پیش از این‌ها افتتاح شود اما به لحاظ پیچیدگی شرایط پروژه، افتتاح چند ماهی به تاخیر افتاده و مطابق دستور رئیس جمهور قرار است در اسرع وقت پروژه افتتاح شود.

منصوری با بیان اینکه استان اردبیل از نظر زیرساخت‌های بهداشت و درمان از سرانه کشوری عقب است، گفت: بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی نجف زاده اردبیل پس از سفر رئیس جمهور عملیات احداث آن توسعه یافت که امیدواریم در سفر امروز درباره ادامه روند پروژه تامین منابع مالی تصمیماتی بگیریم که آماده سازی و افتتاح پروژه‌های بیمارستانی سبب بهبود فضای درمانی استان خواهد شد.

پایان‌پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624045

مهمترین اخبار ایران و جهان: