نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 14:37

توزیع ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه دربین نوعروسان سراسر کشور

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه با کمک کمیته امداد در سراسر کشور توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ضیاءالدین حسنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در آئین اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان گفت: تصمیم برای توزیع جهیزیه بین نوعروسان، در مشهد گرفته شده است و قرار شد از آن به بعد برای سراسر کشور جهیزیه اهدایی به نوعروسان در نظر گرفته شود. 

وی افزود: البته تا به امروز ۲ هزار و ۷۴۳ سری جهیزیه در استان ایلام توسط سپاه توزیع شده است که قیمت هر سری ۴۰ میلیون تومان بوده است. 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هدف ما این بود کارخانه‌هایی که تعطیل هستند دوباره به چرخه تولید بازگردند و برای تهیه جهیزیه با آنها در زمینه تهیه تلویزیون، یخچال و فرش قرارداد بسته‌ایم و در حال حاضر ۱۰ هزار تریلی برای حمل این جهاز بین استان‌های هدف در حال تردد هستند.

حزنی خاطرنشان کرد: ۳۱۳ سری جهیزیه در استان ایلام توزیع می‌شود و لازم به ذکر است  که سپاه ۳ هزار و ۵۸ سری جهیزیه تاکنون توزیع کرده است. 

وی در ادامه از جدیت آقای شاکرمی در پیگیری امور جهیزیه جوانان قدردانی کرد و گفت: در سری بعد جهیزیه قصد داریم به صورت متفرقه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست را در نوبت قرار دهیم و آنها نیز از این امکانات بهره‌مند شوند. 

وی در ادامه گفت: ما باید زمینه ازدواج آسان را مهیا کرده و افراد هدف را پیدا کنیم و آنها را از این کمک‌ها (تمام این جهیزیه‌ها از طرف مقام معظم رهبری است) برخوردار کنیم.

حزنی در پایان گفت: در مجموع ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد در سراسر کشور توزیع شده است که اعتبار هر سری جهیزیه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمونین (ع) استان ایلام نیز در این آئین گفت: امروز از طرف سپاه ۳۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان جدید، طی ۲ مرحله و هر نوبت ۱۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهداء می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ هزینه حمل و نقل و توزیع جهاز با سپاه است و هر سری جهیزیه شامل ۵ قلم و کالای ۱۰۰ ایرانی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622989

مهمترین اخبار ایران و جهان: