نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 16:13

کرملین: حمله اوکراین به دونتسک، اقدام تروریستی وحشیانه بود

سخنگوی کاخ کرملین ضمن محکوم کردن حملات رژیم کی‌یف به مناطق مسکونی در دونتسک، گفت که به همین دلیل است که عملیات نظامی ویژه برای محافظت از مردم باید ادامه یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) حملات ارتش اوکراین به مناطق مسکونی در جمهوری خودخوانده دونتسک را تروریستی توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن محکوم کردن حملات رژیم کی‌یف به دونتسک، گفت: «این حملات به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی دونتسک، یک اقدام وحشیانه تروریستی است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه نظامیان اوکراینی به روشی بی‌ملاحظه و بی‌توجه به غیرنظامیان حملات انجام می‌دهند، توضیح داد: «به همین دلیل است که عملیات نظامی ویژه برای محافظت از مردم باید ادامه یابد».

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به ارائه گزارش‌های مرتبط با وضعیت دونتسک در پی حمله اخیر اوکراین، اظهار داشت که دستورالعمل‌هایی در این زمینه صادر شده و همه دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد: «رژیم کی‌یف به نشان دادن چهره حیوانی خود ادامه می‌دهد تا حدی که به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی حمله می‌کند. حمله روز گذشته، به مجتمع خرید در دونتسک انجام شد که تعداد زیادی از مردم کشته شدند».

به نوشته اسپوتنیک، وی تصریح کرد که هیچ تماس یا گفتگویی بین دیپلمات‌های روس با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور درباره جنگ اوکراین و راهکار پایان دادن به این درگیری انجام نشده است.

سخنگوی کرملین همچنین خبر داد که تدارکات برای دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی او در آینده نزدیک، در حال انجام است.

پسکوف پیش از این نیز هرگونه مذاکره با اوکراین بر مبنای فرمول صلح پیشنهادی رژیم کی‌یف را رد کرده و گفته بود آنها خودشان ممنوعیت مذاکره با مسکو را تصویب کردند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645989

مهمترین اخبار ایران و جهان: