نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 23:02

کیفیت آب شرب البرز روزانه رصد می‌شود

بازدید اصحاب رسانه از مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و تصفیه خانه آب شرب استان البرز حاکی از رصد روزانه کیفیت آب شرب و سلامت آب مصرفی است که در این میان ضرورت صرفه جویی بارها مورد تاکید مسؤولان امر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرزانه زارعی، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان البرز، امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از تصفیه‌خانه آب شرب کرج و مرکز پایش نظارت بر کیفیت، با اشاره به اینکه خیال مردم از سلامت آب شرتعطیلی ب استان راحت باشد، گفت: ۱۷ آزمایشگاه در استان برای پایش آب و پساب استان فعال است و در حال تلاش برای ایجاد هشت آزمایشگاه دیگر در استان هستیم.

مدیر مرکز پایش نظارت بر کیفیت آب شرب و فاضلاب استان البرز اضافه کرد: روزانه ۱۸۰ نمونه در استان البرز مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: آب شرب مصرفی مردم البرز از مرکز استان تا دورترین روستای طالقان و دیگر شهرستان‌های استان به طور مداوم توسط این مرکز در حال پایش و بررسی است و مرکز پایش به شدت پیگیر سلامت آب است بر همین اساس به مردم در خصوص سلامت آب شرب استان اطمینان می‌دهیم.

در ادامه این بازدید شهرام حافظ، مسپول تصفیه‌خانه‌های شرکت آبفای البرز، در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: تصفیه‌خانه کرج با تصفیه دو هزار لیتر در ثانیه از آب سد کرج و طالقان، یک میلیون نفر از جمعیت کرج را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: فرآیند تصفیه براساس ۱۷ پارامتر از مشخصاتی که آب سالم باید داشته باشد از جمله شیمیایی، co۲ ، نیترات و ... با بهترین استاندارد روز دنیا انجام می‌شود.

به گفته وی در تمام مراحل تصفیه، آزمایش‌های لازم روی آب ورودی، حین تصفیه و آب خروجی به صورت دائم و بدون وقفه انجام می‌شود‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640301

مهمترین اخبار ایران و جهان: