نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 01:17

احمد صادقی: مراکز درمانی و تجاری ناایمن حتما و بدون مسامحه باید پلمپ شوند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مراکز درمانی و تجاری ناایمن حتما و بدون مسامحه باید پلمپ شوند، یادآور شد: دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید انتشار عمومی فهرست این ساختمان‌ها را در درجه اولویت کاری خود قرار دهند چرا که جان شهروندان مهم است.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه انتشار عمومی فهرست ساختمان‌های ناایمن مهمترین اقدام در راستای حفظ جان شهروندان است، گفت: بیمارستان گاندی جزء ساختمان‌های ناایمن با درجه خطرپذیری زیاد بوده است و به رغم اخطارهای شهرداری تهران اقدامی در رفع مشکلات ناایمنی ساختمان نشد تا حادثه به وجود آمد. ما بارها و بارها گفته‌ایم که در رعایت مقررات ملی ایمنی ساختمان‌ها نباید هیچ مسامحه‌ای صورت گیرد و نیاز به اصلاح قوانین بالادستی برای ورود اجرایی دستگاه‌هایی مانند شهرداری هستیم تا از حوادث اینگونه جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: متأسفانه شهرداری و سازمان آتش‌نشانی تنها می‌توانند اخطار دهند و یا ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کنند و تعداد این ساختمان‌ها را برشمرند اما نمی‌توانند نام این ساختمان‌ها را اعلام عمومی کرده و مستقیما برای پلمپ این ساختمان‌ها اقدام کنند چرا که ملاحظات امنیتی وجود دارد. 

وی در گفت‌وگو با دانا افزود: ورود شهرداری برای پلمپ این ساختمان‌ها نیز در قانون دیده نشده و قانونگذار  مسیر پر پیچ و خمی را برای این منظور پیش بینی کرده که در نهایت ذینفع و مالکان باید نسبت به ایمنی ساختمان‌ها اقدام کنند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اما نتیجه این مسامحه کاری چه بوده؟ تا کی باید شاهد این حوادث باشیم؟ پلاسکو، متروپل و حالا بیمارستان گاندی و صدها ساختمان پر رفت و آمد دیگر که در لیست ساختمان‌های ناایمن قرار دارند. در بررسی که تا آبان ماه از سوی سازمان مدیریت بحران صورت گرفته بود بیمارستان گاندی و بسیاری از مراکز درمانی دیگر جزء ساختمان‌های ناایمن و با درجه خطرپذیری زیاد بوده‌اند و شهرداری به آنها اخطار داده است اما نمی‌توان اسامی را اعلام عمومی کرد به دلیل ملاحظات امنیتی، این ملاحظات تا به کی باید وجود داشته باشد؟ اگر نبود رشادت و سرعت عمل نیروهای غیور آتش نشان و اورژانس در تخلیه بیمارستان گاندی و  انتقال بیماران، تهران بار دیگر عزادار می‌شد. 

صادقی در پایان با اشاره به اینکه دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید انتشار عمومی فهرست این ساختمان‌ها را در درجه اولویت کاری خود قرار دهند چرا که جان شهروندان مهم است. ملاحظات امنیتی و اقدامات قضایی باید در راستای حفظ جان مردم باشد و در حال حاضر مهمترین اقدام برای حفظ جان شهروندان انتشار عمومی فهرست ساختمان‌های ناایمن با درجه خطرپذیری زیاد است. که بسیاری از مراکز درمانی و تجاری را شامل می‌شود که روزانه محل تردد و تجمع بسیاری از شهروندان است.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651501

مهمترین اخبار ایران و جهان: