نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 10:31

گشایش ال‌سی با بلاروس و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز از گشایش ال‌سی با روسیه خبر داد و گفت: گشایش ال‌سی با بلاروس و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدیوسف حسینی؛ رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز امروز در سومین جلسه میز تجاری روسیه با محوریت بررسی گشایش ال‌سی شبکه بانکی ایران در خارج از کشور، گشایش ال‌سی برای تجارت با کشور روسیه را خبر خوبی دانست و اظهار کرد: تحریم‌های بین‌المللی باعث شده است، تجار برای خرید یا فروش کالاهای خود، با مشکلات متعددی مواجه شوند، اما با این اقدام بسیاری از ریسک‌های تجارت با روسیه از بین رفته و فرایندها تسهیل می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر رویکرد دو کشور ایران و روسیه به افزایش مبادلات تجاری با یکدیگر مثبت است و در این راستا گام‌هایی برداشته می‌شود، ما نیز می‌توانیم از این فرصت‌های به‌وجود آمده استفاده کنیم، با این حال اگر کسی تمایلی به بهره‌گیری از امتیازات جدید ندارد، می‌تواند بر اساس روال قبلی به فعالیت خود ادامه دهد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر پتانسیل ویژه‌ای برای تجار ایرانی در بازار روسیه فراهم شده است، گفت: علیرغم مهیا بودن شرایط، متأسفانه روزبه‌روز نقش ایران در این بازار بزرگ کم‌رنگ‌تر می‌شود.

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با اشاره به اعزام هیئت تجاری به نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی PROD EXPO 2024 مسکو گفت: در این نمایشگاه که از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ بهمن‌ماه در مسکو برگزار می‌شود، بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ غرفه از کشورهای مختلف حضور دارند و فرصت مناسبی برای افزایش تعامل و ارتباطات برای تجار استان محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اتاق تبریز تمام شرایط را برای حضور هیئت تجاری در این نمایشگاه بررسی کرده است، گفت: علاقه‌مندان برای بهره‌گیری از حضور در این نمایشگاه حداکثر تا ۲۸ دی ماه سال‌جاری می‌توانند، مدارک خود را به واحد امور بین‌الملل اتاق تبریز تحویل دهند.

دلاور، معاون ارزی شعب بانک سپه استان به تشریح نحوه فعالیت اولین ال‌سی بانک‌های ایران به‌دنبال رایزنی‌ها و عملیاتی‌سازی بسترهای پولی و بانکی و مذاکرات فنی در روسیه پرداخته و افزود: از سال 1386 که سوئیفت قطع شده است، تجار به‌سختی از طریق حواله و... مبادلات تجاری را انجام می‌دهند، اما با گشایش ال‌سی برای کشور روسیه، شرایط تسهیل خواهد شد.

وی از انجام یک‌سری اقدامات برای گشایش ال‌سی با بلاروس و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در آینده نزدیک خبر داد.

دلاور تأکید کرد: این گشایش اعتبار، امکان خرید و فروش آسان و اعتباری توسط تجار ایرانی از کشور روسیه را فراهم کرده است که در تسهیل واردات و صادرات کمک‌کننده خواهد بود و دیگر تجار مجبور نیستند در بسترهای غیر بانکی که هزینه، ریسک و زمان انتقال پول را افزایش می‌داد، اقدام به جابه‌جایی پول کنند. 

پایان پیام/60014

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638245

مهمترین اخبار ایران و جهان: