نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 22:13

از ۳۶ بیمارستان در غزه هیچ بیمارستانی فعال نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: از ۳۶ بیمارستان در شمال غزه متاسفانه هیچ بیمارستانی فعال نیست برخی از این بیمارستان‌ها به طور مستقیم مورد هجوم قرار گرفتند یا به دلیل نبود امکانات به طور کامل از دور خارج شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور امشب هجدهم دی ماه ۱۴۰۲در برنامه به افق فلسطین شبکه افق گفت: فردای روزی که بیمارستان المعمدانی هدف قرار گرفت و بیش از هزار نفر در آن بیمارستان قتل عام شدند ، در میدان فلسطین تجمع باشکوهی توسط همه عناصرو ارگان‌های سلامت شکل گرفت.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: کادر بهداشت و درمان ما مانند همیشه آمادگی کاملی را برای حضور در صحنه فلسطین دارا هستند اما متاسفانه نمی‌توانند در صحنه حضور پیدا کنند.

وی افزود: بیش از ۵۸ هزار مجروح در غزه وجود دارد که باید ۵۰۰۰ نفر از این‌ها که وضع وخیمی دارند از غزه به صورت فوری خارج شوند تا خدمات درمانی را دریافت کنند.

رئیس زاده در مورد ارسال کمک ها به غزه گفت: کمک‌ها به سمت غزه ارسال شدند اما متاسفانه کشورهای همجوار همکاری‌های لازم را انجام ندادند.با وجود اینکه در زمان آتش بس کمک‌ها به سمت شهرهای غزه ارسال شدن اما به دلیل حساسیت هایی که در مورد کمک ایران وجود دارد، کمک‌های از سوی ایران متاسفانه امکان ورود به غزه را پیدا نکردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به واکنش قابل قبول WHO در این مدت افزود: طبق گفته مسئولین بین المللی،متاسفانه بالای ۲۳۰۰۰ شهید و ۵۸ هزار مجروح در غزه داشتیم.

وی ادامه داد:  بالای ۷۰ درصد شهدا کودکان و زنان و بالای ۴۰ درصد شهدا کودکان هستند و حدود ۱۰ هزار کودک شهید و ۱۰ هزار کودک مفقود درغزه داریم.

رئیس زاده گفت: از ۳۶ بیمارستان در شمال غزه متاسفانه هیچ بیمارستانی فعال نیست برخی از این بیمارستان‌ها به طور مستقیم مورد هجوم قرار گرفتند یا به دلیل نبود امکانات به طور کامل از دور خارج شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: این حجم حملات به بیمارستان‌ها و زدن هدفمند مراکز درمانی و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی نشان از این دارد که رژیم به صورت هدفمند به دنبال نسل کشی چه نسل الان و چه نسل آینده در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: بیشترین فشار روحی علاوه بر اصحاب خبر به کادر بهداشت و درمان وارد می‌شود چرا که می‌بینند می‌توانند مجروحی را نجات دهند اما به دلیل نبود امکانات کاری از دستشان بر نمی‌آید و این بدترین اتفاقیست که یک پزشک می‌تواند آن را تجربه بکند.

رئیس زاده گفت: در طول قریب ۵ سال جنگ مقاومت با جریان تکفیری‌های داعش، جامعه پزشکی ما مانند دوران دفاع مقدس کاملاً روسفید از این اتفاق بیرون آمدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631289

مهمترین اخبار ایران و جهان: