نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 06:55

استقبال کم کشاورزان لرستانی از کشت قراردادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ درصد از تعهد کشت قراردادی در استان محقق شده است، گفت: به نظر می‌رسد برای ترغیب کشاورزان باید مشوق‌های بیشتری در کشت قراردادی لحاظ شود.

سیدعماد شاهرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کل سهمیه کشت قرار دادی استان ۳۲۷ هزار هکتار است، اظهار کرد: این میزان شامل ۲۳۴ هزار هکتار گندم، ۸۰ هزار هکتار ‌جو و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه‌های روغنی است.

به گفته وی تاکنون ۲۵ درصد از تعهد کشت قراردادی در استان محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تا ۱۷ دی ماه ۸۱ هزار و ۱۹۱ هکتار تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است، گفت: ۱۶ هزار و ۸۸۲ قرارداد با مشارکت ۱۵ هزار کشاورز استان در قالب کشت قراردادی امضاء شده است.

شاهرخی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان خاصی برای اجرای کشت قراردادی تعیین شده است، توضیح داد: زمان خاصی تعیین نشده است اما خوب است به این نکته هم اشاره کنم که همکاران ما در ۵۴ مرکز خدمات روز جمعه هم مشغول بودند و ۶ هزار هکتار را ثبت کردند.

وی پرداخت ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر تن به کشاورزان و تخفیف ۲۰ درصدی بیمه محصولات را از جمله مزایای کشت قراردادی عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد مشوق‌ها در کشت قرار دادی به شکلی نیست که کشاورزان را ترغیب به مشارکت در این طرح کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان معتقد است: مزایا و مشوق‌های طرح جهش تولید در دیمزارها از جمله تخفیف ۵۰ درصدی بیمه، تامین ادوات با تسهیلات ۴ درصدی به مراتب بیشتر از کشت قراردادی است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631501

مهمترین اخبار ایران و جهان: