نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 09:55

الگوگیری کشورهای مسلمان از انقلاب اسلامی ایران

امام جمعه نیشابور گفت: تمام کشورهای مسلمان راه انقلاب اسلامی را انتخاب می‌کنند، چرا که راه انقلاب ما راه اقتدار، استقلال، عظمت و عزت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور حجت‌الاسلام قاسم یعقوبی شامگاه پنج شنبه در مراسم جشن پدران آسمانی که در سالن اجتماعات هنرستان فنی شبانه‌روزی دکتر شریعتی نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: درب کعبه خانه خدا که همیشه باز نیست، پس چطور می‌شود که هنگام تولد مولای متقیان درب خانه کعبه باز می‌شود و ولادت امیر‌المومنین در کعبه اتفاق افتاد.

امام جمعه نیشابور بیان کرد: خداوند با تولد مولا در کعبه خواست بگوید: حقیقت کعبه امامت است، ولایت است و علی(ع) پرچمدار  ولایت  و امامت است. کعبه که قبله‌گاه مسلمانان است، جانش و روحش علی بن‌ابی طالب است.

وی با تاکید بر این موضوع که راه علی(ع) راهی است که باید در میان مردم و از میان مردم حرکت کرد، ابراز کرد: علی(ع) پس از ۲۵ سال خانه‌نشینی خلافت را به شرط عدل، محبت و علم پذیرفت. در حقیقت دو مسئله علی(ع) را به حکومت آورد حکم خدا و دعوت مردم اما همان مردم حکومت حیدر کرار را طاقت نیاورند.

حجه‌الاسلام یعقوبی تشریح کرد: مردم زمان علی(ع) ۳ جنگ خانمانسوز را در عمر ۴ ساله خلافت بر مولا تحمیل کردند چرا که عدالت علی(ع) را تاب نیاورند. اما ملت ما ۸ سال جنگ، تحریم‌های ظالمانه دشمن را در ۴۰ و اندی سال عمر انقلاب اسلامی تحمل کردند و راه شهدا را با وجود همه مشکلات ادامه دادند.

امام جمعه نیشابور عنوان کرد: در انتخابات ممکن است افرادی به ملاحظاتی تایید نشوند اما حضور مردم در صحنه انتخابات تکلیف است. یعنی همان‌ چیزی که علی(ع) از امتش می‌خواست.

وی تصریح کرد: انتخابات با همت همه مردم به طور پرشوری برگزار خواهد شد و انقلاب اسلامی گردنه دیگری را طی خواهد کرد. زیرا ما ملتی هستیم که انقلاب ما، شهدای ما، ملت ما و رهبر ما برای همه مردم منطقه الگو هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی عنوان کرد: تمامی کشورهای مسلمان راه انقلاب اسلامی را انتخاب می‌کنند، چرا که راه انقلاب ما راه اقتدار، استقلال، عظمت و عزت است. از این رو امروز مردم غزه در برابر صهیونیست مقاومت می‌کنند چون از انقلاب ما آموختند که راه پیروزی مقاومت است.

در پایان مراسم از فرزندان شاهد شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه با اهدای جوایز تقدیر شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649689

مهمترین اخبار ایران و جهان: