نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 19:54

بازدید رئیس جمهور از گلخانه هیدج زنجان

رئیس جمهور از دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور که در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا و با سیستم کشت هیدروپونیک در هیدج احداث شده، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رئیس جمهور عصر امروز در ادامه دومین سفر استانی خود به زنجان، از دومین گلخانه شیشه ای مدرن شمالغرب کشور که در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا و با سیستم کشت هیدروپونیک در هیدج احداث شده، بازدید کرد.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاوری استان زنجان ۱۵ هزار تن ارزش فعلی تولیدات این گلخانه است و هفت هکتار دیگر آن در دست احداث است که به آن اضافه خواهد شد.

با افتتاح این گلخانه برای ۵۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد شد و در این میان کشت محصولات در این گلخانه به صورت سفارشی و برای صادرات به روسیه است.

این شهرک گلخانه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی استان احداث و پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

محصولات زیر کشت این مجتمع گلخانه‌ای شامل فلفل‌ دلمه‌ای، گوجه‌ فرنگی و توت‌ فرنگی و دیگر محصولات کشاورزی است.

از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای، اشتغالزایی، درآمد و ارز آوری، ارتقای بهره‌وری، تقلیل مصرف آب، استحصال بیشتر محصول در واحد سطح، افزایش کیفیت و کمیت محصول، صرفه‌جویی در مصرف سم، کود، بذر و نهاده‌های کشاورزی است و امکان مبارزه بهتر و بیشتر با آفات و بیماری‌ها، عرضه محصول در خارج از فصل، اصلاح بستر کشت و اقتصادی کردن تولید در اراضی کوچک را به دنبال دارد.

در حال حاضر ۱۶۰ واحد گلخانه‌ای تجاری و کوچک‌مقیاس در زنجان فعال است و سالانه ۴۷ هزار تن محصول از ۴۱ هکتار از گلخانه‌های استان برداشت می‌شود که این شهرک در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای استان زنجان محسوب می‌شود.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628789

مهمترین اخبار ایران و جهان: