نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 12:33

۹۹ درصد جمعیت هدف باشت غربالگری فشارخون و دیابت شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: در یک اقدام خوب ۹۹ درصد جمعیت هدف باشت غربالگری فشارخون و دیابت شدند.

صادق شمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: طرح سراسری پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در شهرستان باشت از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا پایان دی ماه جاری ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت افزود: کل جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان باشت در این طرح، شامل 16 هزار و 585 نفر است.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت تاکنون 16هزار و 415 نفر از جمعیت هدف شهرستان باشت در این طرح غربالگری شده‌اند که ۹۹.۲ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

این مسوول بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت 529 نفر بیمار مشکوک  به فشار خون و 293 نفر بیمار مشکوک دیابتی در شهرستان که اطلاعی از بیماری خود نداشتند پس از غربالگری شناسایی شدند که به سطوح بالاتر و مراکز درمانی ارجاع داده شدند تا تحت نظر متخصصان و درمان قرار گیرند.

شمشیری با بیان اینکه وضعیت شهرستان باشت در اجرای این طرح در استان در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: همزمان با اجرای این طرح همکاران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در نقاط مختلف به صورت ثابت و سیار از جمله در ادارات، بانک‌ها، بازار و درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، در آئین‌های و تجمع‌های برگزار شده حضور و اقدام به غربالگری کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از همکاری فرمانداری و بسیج ،هلالاحمر همه دستگاه‌ها و اداراتی که در اجرای طرح با شبکه بهداشت درمان همکاری داشتند تقدیر کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629401

مهمترین اخبار ایران و جهان: