نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1403 - 19:16

«چهارشنبه‌های امام رضایی» در مدارس اردبیل برگزار می‌شود

دبیر خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل گفت: با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ رضوی و سیره و سلوک امام هشتم «چهارشنبه‌های امام رضایی» در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری در مدارس استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی حسن‌زاده عصر امروز در مراسم تجلیل از معلمان خادم‌یار ناحیه 2 آموزش و پرورش اردبیل، اظهار داشت: با الگوبرداری از این طرح موفق در خراسان رضوی سعی خواهیم کرد با محوریت مدارس و همکاری خوب رؤسای نواحی یک و 2 آموزش و پرورش اردبیل این برنامه معنوی، فرهنگی و هنری را با مشارکت دانش‌آموزان واحدهای آموزشی دوره اول و دوم متوسطه برگزار کنیم تا دانش‌آموزان بیشتر با این فرهنگ انس بگیرند.

وی با قدردانی از معلمان خادم‌یار رضوی تصریح کرد: 19 کانون تخصصی در استان در قالب کانون رضوی فعالیت می‌کنند که از بین آنها کانون تعلیم و تربیت دارای ارج و قرب خاص است.

دبیر خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل گفت: بیش از 60 معلم در استان اردبیل در قالب کانون تعلیم و تربیت رضوی با این مجموعه فعالیت می‌کنند و سعی آنها بر این است تا برنامه‌های آموزشی، پرورشی، مشاوره‌ای و... را به صورت رایگان برای نوجوانان در مدارس انجام دهند.

حسن‌زاده افزود: به همت کانون تعلیم و تربیت اقدام خوبی همزمان با هفته معلم آغاز شده که ما با حضور در نواحی یک و 2 آموزش و پرورش و منزل برخی از فرهنگیان خادم یار سعی می‌کنیم از تلاش‌های یک سال گذشته آنها با اهدای تحفه رضوی تجلیلی داشته باشیم.

دبیر خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مدارس با محوریت مدیران و حضور دانش‌آموزان امیدواریم گسترش فرهنگ رضوی را در قالب برنامه‌های متنوع نظیر چهارشنبه‌های امام رضایی شاهد باشیم که قطعا این اقدامات می‌تواند فضای ارزشمندی را برای آشنایی نسل آینده با فرهنگ و غنای ارزشی رضوی به وجود آورد.

در این نشست رییس آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل نیز با قدردانی از مجموعه کانون خدمت رضوی استان اردبیل اضافه کرد: ما آمادگی داریم از سال تحصیلی آینده این طرح ارزشمند را در مدارس به صورت فراگیر اجرایی و عملیاتی کنیم.

حمید عباداللهی بیان کرد: برای کاستن از آسیب‌های اجتماعی ما به کارهای فرهنگی با پشتوانه ارزشی و منطبق بر سیره و سلوک ائمه اطهار نیاز داریم که در این بین امام رضا (ع) در بین ایرانیان از جایگاه والا و برتری برخوردار است.

مسئول کانون تعلیم و تربیت دبیرخانه خدمت رضوی استان اردبیل نیز با اشاره به تجلیل از 35 معلم به صورت نمادین در قالب تحفه رضوی در گرامیداشت هفته معلم یادآور شد: بیش از 60 معلم به عنوان خادم‌یار با این کانون فعالیت می‌کنند که ما در چند روز اخیر با حضور در ناحیه یک و 2 آموزش و پرورش و برخی از مدارس و منزل فرهنگیان سعی کردیم از تلاش‌ها و مجاهدت معلمان قدردانی کنیم.

سعید مهدوی گفت: آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل نیز بیشترین همکاری را با ما داشته و از سهم 20 نفر جذب خادم‌یار جدید، 10 نفر مختص فرهنگیان خواهد بود که امیدواریم بیشترین همراهی را از سوی ناحیه 2 آموزش و پرورش با کانون تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

انتهای پیام/131/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710001

مهمترین اخبار ایران و جهان: