نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1403 - 09:04

گوگرد موجود در نفت‌کوره پالایشگاه تهران به نیم PPM می‌رسد

مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: با اجرای طرح‌های کیفی سازی، میزان گوگرد نفت کوره بعد از اجرای این پروژه به کمتر از نیم پی پی ام خواهد رسید که در حال حاضر حدود ۷ درصد وزنی است.

محسن ایران زاد، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ددرباره طرح‌های بهبود و توسعه محور پالایشگاه تهران اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فاصله گرفتن از خام فروشی و حرکت به سمت تولید محوری و همچنین تاکید ایشان بر جهش تولید، شرکت پالایش نفت تهران در اسناد استراتژیک بر بهبود محوری تاکید کرده و الزامات قانونی برای پالایشگاه‌ها در خصوص افزایش کیفت محصولات وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت تهران از سال 1400 این دستورالعمل را با پروژه بهبود کیفیت بنزین اجرایی کرد که واحد CCR این پالایشگاه در پایان سال جاری و اوایل سال آینده به طور کامل راه اندازی خواهد شد و تولیدات پالایشگاه تهران از لحاظ کیفیت و حافظ محیط زیست بودن ارتقا خواهد یافت.

ایران زاد تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در ماه‌های اخیر در دستور کار پالایشگاه تهران گرفته، بهبود کیفیت نفت کوره است که تکنولوژی آن انتخاب شد و طرح آن نیز به تصویب هیأت مدیره رسیده است.

وی افزود: اولین بخش این طرح که واحد RHU است در مرحله توزیع اسناد مناقصه پروژه است و به زودی به انتخاب پیمانکار خواهد رسید.

مدیرعامل پالایشگاه تهران خاطرنشان کرد: زمین مربوط به این طرح فراهم شده تا در اختیار پیمانکار قرار گیرد و مقدمات تکنولوژیک این طرح نیز آماده است و طی ماه‌های آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان گوگرد نفت کوره بعد از اجرای این پروژه به کمتر از نیم پی پی ام خواهد رسید که در حال حاضر حدود 7 درصد وزنی است و مقدار خیلی زیادی از گوگردی که موجب آلایندگی در نیروگاه‌ها می شد، حذف خواهد شد و در ننیجه به بهبود وضعیت محیط زیستی کشور منجر می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711301

مهمترین اخبار ایران و جهان: