نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1403 - 17:59

کاروان سلامت هلال احمر به ۶ هزار نفر خدمات داده است

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طی سال اعزام کاروان سلامت به مناطق مختلف ادامه دارد که در سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر از خدماتی به ارزش ۴ میلیارد و ۵۵ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ناصر صبوری‌ سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست خبری که امروز 20 اردیبهشت ماه همزمان با هفته هلال احمر در سالن جلسات سازمان جمعیت هلال احمر قزوین برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های بشر دوستانه این سازمان اظهار داشت: سازمان هلال احمر به طور ویژه در خدمت‌رسانی در مواقع اضطرار و فعالیت‌های امدادی و درمانی شناخته شده است و از همین روی در سال گذشته سه روز رزمایش RDH یعنی بیمارستان صحرایی داشتیم و در سال گذشته موفق شدیم در ایام اربعین پایگاه سطح 2 هلال اهمر را در طریق الحسین برپا کنیم و در نظر داریم امسال هم در ایام اربعین در کنار مردم باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری کاروان سلامت در دهه فجر، پیگیری موضوع تأسیس مرکز توانبخشی در شهرستان آوج که ان‌شاءالله امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه سیاست خدمت‌رسانی در مناطق محروم، خدمات داروخانه با داروهای خاص و کمیاب و کاهش میزان حق فنی در داروخانه هلال احمر از جمله فعالیت‌هایی بوده که در سال گذشته انجام شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: سال گذشته بیش از 150 هزار نسخه به داروخانه هلال احمر قزوین وارد شده است و میزان کل فروش این واحد 347 میلیارد تومان بوده البته تلاش ما این بوده تا هر میزان که می‌توانیم پاسخگوی نیازهای مردم استان باشیم و در این راستا گاهی هم موفق شده‌ایم معین استان‌های همجوار شویم.

وی با اشاره به دیگر خدمات هلال احمر در حوزه درمان خاطرنشان کرد: هلال احمر قزوین 1248 مورد فیزیوتراپی به مردم ارائه داده که 13 هزار و 732 جلسه را شامل شده و در تاکستان این خدمت به بیش از 1000 مورد از مراجعان ارائه شده، همچنین 369 مورد کار درمانی و 21 مورد گفتار درمانی داشته‌ایم.

صبوری با بیان این نکته که تا پیش از انقلاب اسلامی بسیاری از بناهای درمانی وقف جمعیت شیروخورشید سرخ ایران می‌شد و پس از انقلاب این املاک و وقف‌ها در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است، گفت: هم‌اکنون بیمارستان کوثر و بیمارستان کودکان قدس در مالکیت هلال احمر است که دانشگاه علوم پزشکی از آن بهره‌برداری می کند، ملکی نیز به وسعت 3 هزار متر در الموت شرقی در مالکیت ما بود که دانشگاه از آن به عنوان خانه بهداشت بهره‌برداری می‌کرد اما اقدام به ساخت بنای دیگر در این مکان کرده است، لذا با نظر و همراهی استاندار ملک به هلال برگردانده می‌شود تا بتوانیم با تجهیز آن به مردم شریف الموت شرقی خدمات ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: طی سال اعزام کاروان سلامت به مناطق مختلف ادامه دارد که در سال گذشته بیش از 6 هزار نفر از خدماتی به ارزش 4 میلیارد و 55 میلیون و 660 هزار ریال بهره‌مند شده‌اند. خدمت دیگری که در اختیار مردم قرار می‌گیرد امانت تجهیزات پزشکی از جمله ویلچیر، تشک مواج، اکسیژن‌ساز، تخت بیمارستانی، ساکشن و اقلامی از این قبیل است اما متأسفانه امکانات ما در این زمینه بسیار محدود بوده و لازم است خیرین در این زمینه و تهیه اقلام بیشتر ورود کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: ما پویش‌های مختلفی را در جهت کمک‌رسانی به مردم برگزار می‌کنیم که از آن جمله باید به برپایی پویش «هلال رحمت» در ایام ماه رمضان و ارائه 1185 بسته معیشتی به خانواده‌های کمتر برخوردار و طبخ 1850 غذای گرم برای نیازمندان، جمع‌آوری کمک به مبلغ یک میلیارد و 439 میلیون و 719 هزار ریالی برای مردم فلسطین اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان قزوین 15 پایگاه ثابت و سه پایگاه موقت امداد رسانی هلال احمر دایر است که با توجه به فرسودگی تجهیزات در سال جاری 30 دستگاه خودروی جدید به ناوگان ما اضافه خواهد شد، در سال گذشته جمعیت هلال احمر قزوین 1267 مأموریت امدادی داشته است.

صبوری با اشاره به پروژه مهم مرکز امدادی انجیلاق که فاز یک آن به انجام رسیده، گفت: فاز یک این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیارد تومان به انجام رسیده است، این مرکز امدادی 10 هکتار مساحت دارد که 6 سوله و انبار پشتیبانی در آن ساخته خواهد شد و ساختمان اداری آن طی هفته هلال افتتاح می شود، همچنین اقداماتی نظیر دیوارکشی مجموعه، تکمیل ساختمان نگهبانی و انشعابات در این مجموعه انجام شده است. این مجموعه نه تنها نیازهای استان قزوین، البرز و تهران را پاسخ می‌دهد بلکه معین امدادی غرب کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: همزمان با هفته هلال 4 خانه هلال جدید در استان قزوین بازگشایی می شوند که تعداد خانه های هلال در قزوین به 109 عدد خواهد رسید و با توجه به حضور قابل توجه جمعیت در مهرگان و محمدیه نمایندگی خلال در محمدیه دایر می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711601

مهمترین اخبار ایران و جهان: