نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 23:24

آغاز طرح غربالگری در مدارس استان البرز

کرج- رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش البرز گفت: غربالگری دانش‌آموزان پایه‌های سوم و ششم دوره ابتدایی، و دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا یازدهم متوسطه در البرز آغاز شد.

فرهاد منظوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: غربالگری دانش آموزان پایه‌های سوم و ششم دوره ابتدایی، و دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم متوسطه در البرز آغاز شد.

وی تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، دانش آموزان از طریق سامانه نماد غربال می‌شوند تا نسبت به ارائه خدمات و مداخلات درمانی برای دانش آموزان در طول تابستان اقدام گردد.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: مدیران، آموزگاران، دبیران، مشاوران و دانش آموزان گرامی می‌بایست با ورود به سامانه بر اساس راهنمای ذیل برای غربالگری و شناسایی اقدام نمایند و تا ۲۵ خرداد آن را به اتمام برسانند.

وی یادآور شد: برای مدیران، آموزگاران، دبیران و مشاوران ارجمند متناسب با عملکردشان گواهی سطح ۱ یا سطح ۲ از سوی وزارت در سامانه صادر خواهد شد.

منظوری تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران ارجمند با برنامه ریزی مطلوب، نسبت به اجرای مناسب این آزمون‌ها بر اساس موارد آموزشی اقدام شایسته به عمل آورند.

وی ادامه داد: برای آشنایی با نحوه اجرای غربالگری، کلیپ‌های آموزشی تهیه و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219645

مهمترین اخبار ایران و جهان: