نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:23

رونمایی از ۱۱۰ تمبر اِن اف تی در موزه تمبر یکتا

کرج- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه ۱۵۰۰ تمبر موزه تمبر یکتا به صورت اِن اف تی ثبت شد، گفت: از این تعداد ۱۱۰ تمبر به صورت اِن اف تی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم خاکی ظهر چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ در مراسم رونمایی از ۱۱۰ تمبر اِن اف تی ضمن تبریک هفته جهانی موزه‌ها و میراث‌فرهنگی اظهار کرد: جای امیدواری دارد که غنی‌ترین موزه تمبر خصوصی دنیا در البرز فعالیت می‌کند و در حال ساختن موزه خود در دنیای متاورس است.

وی افزود: ارج نهادن به میراث فرهنگی و تمدنی زیر ساخت‌های فرهنگی را برای نسل‌های آینده غنی‌تر و اقتصاد گردشگری فرهنگی را فعال می‌کند.

به گفته مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز این موزه می‌تواند با ورود به بازار اِن اف تی و فعالیت تجاری در دنیای متاورس در سطح بین المللی ارتقا یابد.

وی ضمن اعلام آمادگی این اداره کل برای هرگونه مساعدت و رفع مشکلات این موزه، گفت: لازم است به دور از تشریفات در اسرع وقت تدابیری برای برطرف کردن موانع و پیشبرد امور اندیشیده شود.

مدیر موزه تمبر، اسکناس و سکه یکتا نیز در این مراسم گفت: اکنون ۱۱۰ تمبر اصالت دار هرکدام به نام یکی از فعالان این موزه ثبت شده است و می‌توانند با فعالیت در بازار ان اف تی به فروش یا افزایش ارزش تمبر بپردازند.

سید حسین موسوی یکتا افزود: به عنوان اولین موزه تمبر در حال خرید زمین در دنیای متاورس هستیم و قصد ساخت موزه خود در این فضا را داریم تا تمبرها نیز در این موزه به نمایش گذاشته شوند.

به گفته مدیر موزه تمبر، اسکناس و سکه یکتا این موزه با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تمبر ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی، غنی‌ترین موزه تمبر خصوصی دنیا محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235701

مهمترین اخبار ایران و جهان: