نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 13:33

ضرورت توجه به موضوع «تربیت» در برنامه‌های پرورشی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه درسال گذشته ۳۵۰ گروه تئاتر درسی با محوریت معلمان و ۵۰۰ گروه سرود دانش آموزی در قالب جشنواره‌های مختلف تشکیل واجرا شده است، گفت: یکی از اصول برنامه‌های پرورشی از حاشیه به متن بردن موضوع تربیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست تشریحی-توجیهی برنامه‌های تابستانی که با حضور مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اصول برنامه‌های پرورشی از حاشیه به متن بردن موضوع تربیت است، اظهار داشت: در اجرای برنامه‌ها باید به این نکته توجه شود که موضوع تربیت در حاشیه قرار نگیرد، بلکه در کنار آموزش و بعنوان اولویت اصلی مد نظر برنامه‌ها قرار گیرد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استان زنجان دو مولفه سرود و نمایش را اجزای اصلی برنامه‌های تربیتی استان در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۳۵۰ گروه تئاتر درسی با محوریت معلمان و تشکیل و ۵۰۰ سرود دانش‌آموزی در قالب جشنواره‌های مختلف اجرا شده است.

وی به تاثیر اردو بر فرایند تربیتی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: استان زنجان به‌ عنوان دبیرخانه کشوری اردوی راهیان نور دانش آموزی سال گذشته عملکرد خوبی در کنار سایر استان‌ها در برگزاری این اردوی معنوی از خود نشان داد.

میزایی با بیان اینکه بحث اردویی مختص مدارس خاص و مناطق برخوردار نیست، افزود: یکی از برنامه‌های معاونت پرورشی اداره کل توجه به برنامه‌های اردویی مناطق محروم و کم برخوردا است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241689

مهمترین اخبار ایران و جهان: