نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 18:08

نشست تریبون آزاد «۲۰ ماه عملکرد دولت؛ از شعار تا واقعیت» برگزار شد

نشست تریبون آزاد «۲۰ ماه عملکرد دولت؛ از شعار تا واقعیت» امروز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک با حضور استاندار مرگزی برگزار شد و دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها نظرات و انتقادات خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نشست تریبون آزاد «۲۰ ماه عملکرد دولت؛ از شعار تا واقعیت» امروز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک با حضور استاندار مرگزی برگزار شد و دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها نظرات و انتقادات خود پرداختند.

عماد فراهانی از دانشجویان در این نشست با اشاره شعار سال خطاب به استاندار مرکزی گفت:‌ وضعیت تولید استان به کجا رسیده است؟ وضعیت شرکت‌های بزرگ صنعتی استان چگونه است؟ در مقابل مهار تورم و رشد چه برنامه‌ای دارید؟ رشد شاخص اقتصادی استان جای تقدیر دارد اما با توجه به پتانسیلی که صنعت دارد نفع آن کجا می‌رود؟

حسن رهنما دیگر دانشجوی دیگر شرکت‌کننده در این نشست با بیان اینکه باید نقد منصفانه داشت، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم بسیاری از افراد امیدی به آن نداشتند اما دولت در بسیاری موارد به خصوص کرونا موفق عمل کرد؛ دولت قبلی این مسئله را به برجام گره زده بود اما دولت جدید با واردات واکسن کرونا بدون برجام آن را مهار کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان چه وظیفه‌ای در قبال دولت دارند، افزود: ویروس فعلی تورم افسارگسیخته است؛ دولت چه برنامه‌ای برای آن دارد؟ یک سال از آغاز ساخت پروژه مسکن ملی در اراک می‌گذرد اما هیچ پیشرفتی نکرده است چه برنامه‌ای برای آن دارید؟

یکی دیگر از دانشجویان گفت: دانشجو مطالبه‌گر است، ما با بحران جمعیت روبرو هستیم و استان مرکزی دومین استان پیر کشور است، آیا برنامه‌ای برای جلوگیری از بحران جمعیتی استان وجود دارد؟

ستایش صالحی یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه با بیان اینکه مردم از برگزاری نشست‌های غیرعلنی و پشت درهای بسته ناراحت هستند گفت: باید مسائل جامعه شفاف و واضح به مردم اطلاع‌رسانی شود.

آلودگی هوای اراک، فیلتراسیون نیروگاه شازند، تامین مصرف برق شرکت‌های صنعتی، دخالت برخی نمایندگان در انتصابات دولتی، مشارکت مردم در انتخابات مجلس، اشتغال، ازدواج، خوابگاه متاهلی و مسکن برای دانشجویان، وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی، وضعیت حجاب در جامعه، ضعف تبلیغ فرهنگ ایرانی اسلامی در دانشگاه‌ها و ترویج فرهنگ غربی، ضعف در زمینه گردشگری و تفریحی و جذب توریست، کمبود مسکن، وضعیت بورس و... از موارد اشاره شده دانشجویان در این نشست بود.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: در این نشست ۷۵ نکته مهم از سوی دانشجویان گفته شد که تمام موارد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: استان مرکزی با اینکه استان پهناوری نیست اما جزو قطب‌های مهم اقتصادی و صنعتی کشور است؛ رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی، رتبه چهارم حجم صنایع، رتبه اول برخی محصولات مهم و صادراتی مانند گل و گیاه، رتبه سوم تولید لوبیا و گندم و... به استان تعلق دارد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته پایه‌های رشد تولید در استان بنا نهاده شد اضافه کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم شرکت آذرآب برای پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل روبرو بود، کارگاه‌های شرکت تعطیل و با مسدود بودن حساب‌های بانکی مواجه بود، اما امروز بهترین قراردادها را بسته است و در حال خارج شدن از رکود است و امیدوایم با تمام ظرفیت خود کار کند.

مخلص الائمه بیان کرد: شرکت هپکو هم با وضعیتی مشابه دیگر صنایع استان روبرو بود اما با تدبیرهایی که اندیشیده شد این شرکت هم از آن وضعیت اسفناک خارج شده و قراردادهای خوبی بسته است، امروز یک صنعت صدقه بگیر هم در استان مرکزی وجود ندارد و حقوق هیچ شرکتی عقب نیفتاده‌ است.

راهکارهای مهار تورم، برخورد با بدحجابی، حل مشکلات اقتصادی با رشد تولید، اشاره به بحران جمعیتی، بدعهدی پیمانکار پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک، نرخ بیکاری صفر در برخی شهرها، اتمام برخی پروژه نیمه تمام، شبانه‌روزی شدن برخی پروژه‌ها و... از موضوعات مورد اشاره استاندار استان مرکزی بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247489

مهمترین اخبار ایران و جهان: