نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 15:44

اختصاص ۶۷ میلیارد تومان برای ساماندهی یادمان‌های شهدای ایلام

ایلام-استاندار ایلام از اختصاص ۶۷ میلیارد تومان برای ساماندهی یادمان‌های شهدای ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا ظهر روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم به حوزه ایثار و شهادت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توجه ویژه شده است، گفت: در این راستا بیش از ۶۷ میلیارد تومان برای ساماندهی یادمان‌ها و گلزار شهدای استان اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: اعتبارات برای ساماندهی یادمان‌ها و گلزار شهدای استان از ۶ میلیاردتومان در سال ۱۴۰۰ به ۶۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

استاندار ایلام بیان داشت: از مجموع ۶۷ میلیارد تومان اعتبارات مصوب برای ساماندهی یادمان‌ها و گلزار شهدا، ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تخصیص یافته و هزینه شده است و این به برکت خون پاک شهدا است که در جبهه حق علیه باطل نقش آفرینی کردند و در یک لحظه در آتش عشق سوختند و به لقاالله پیوستند.

وی از آغاز عملیات اجرایی آسفالت راه‌دسترسی یادمان‌های قلاویزان، شرهانی و یادمان شهدای شهر سرابله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای حفظ شأن و جایگاه شهدا، یادمان‌های شهدای هلیلان و سیروان ساماندهی شدند و در آینده نزدیک با تامین قیر از سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، باید دستگاه‌های اجرایی هم تکمیل این سه پروژه را در دستور کار قرار دهند.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادها در جوار یادمان‌های شهدا در هلیلان و سیروان مراکز خدمات رفاهی ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام با تاکید بر حفظ شأن و جایگاه شهدا و ایثارگران و ضرورت نگهداری از یادمان‌های شهدا، گفت: متولی حفظ و نگهداری اِلمان ها و یادمان‌های شهدا شهرداری است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: افتخاراتی که در طول چهار دهه انقلاب اسلامی کسب شده است مرهون ازخودگذشتگی شهدا، ایثارگران ورزمندگان است که باید قدردان این عزیزان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200245

مهمترین اخبار ایران و جهان: