نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 22:27

فارغ التحصیلی در مکتب اسلام معنایی ندارد

قم- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در مکتب اسلام فارغ التحصیلی ندارد و معتقدیم تا در این دنیا زندگی می‌کنیم باید به دنبال علم و دانش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در نکوداشت دانش آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران که در دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: اسلام نسبت به کسب علم تأکیدات بسیاری دارد و پیامبر اسلام فرمود اگر علم در چین هم هست آن را باید دریافت کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حکمت، گمشده انسان مؤمن است که هر جا که هست باید آن را دریافت کرد افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما حاضریم علم را از تمام دنیا فرا بگیریم اما قرار نیست فقط شاگردی کنیم و فرهنگ دینی ما نیز در این زمینه چنین توصیه‌های دارد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در بعد علمی و پژوهشی گام‌های بزرگی برداریم افزود: در بعد علمی نیازمند تحول و جهش هستیم و در نظام آموزشی باید پاسخ محور باشیم و امروز نظام آموزشی ما مبتنی بر سوالات است که این شرایط افراد را منفعل به بار می‌آورد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: علم مطبوع علمی است که به جان انسان وابسته باشد و در این مسیر نباید تنها به علم اساتید تکیه کرد و به شنیده‌ها و محفوظات بسنده کنیم که این علم کارایی لازم را در زمان نیاز نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در مکتب اسلام فارغ التحصیلی ندارد و معتقدیم تا در این دنیا زندگی می‌کنیم باید به دنبال علم و دانش بود.

وی افزود: دانشجویان باید بر روی اخلاق کار کنند و خود را به اخلاق پسندیده آراسته کنند و این سفارش دین اسلام است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید زمانی را در طول روز به یاد خدا باشد ادامه داد: اخلاق باید در کنار علم رشد کند و افراد باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت شناسی بیان داشت: انسان باید نسبت به خود و سایر افراد مسئولیت شناس باشد و فارغ التحصیلان خارجی وقتی از ایران به کشورهای خود باز می‌گردند باید به این موضوع توجه داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: فارغ التحصیلان خارجی باید با هم در ارتباط باشند و سایر افراد را برای تحصیل به ایران دعوت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1198789

مهمترین اخبار ایران و جهان: