نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 12:44

بارش ۱۴ میلی‌متری باران در البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: میانگین بارندگی روز پنج‌شنبه، در سراسر استان البرز به بیش از ۱۴ میلی‌متر رسید.

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در پاسخ به این سوال که آیا میزان بارندگی و شدت آن، نیاز به اعلام هشدار قرمز رنگ هواشناسی نداشت؟ گفت: باتوجه به اینکه میزان بارندگی به بیش از ۱۴ میلی‌متر می‌رسید، سطح هشدار نارنجی رنگ به درستی برای ارگان‌های خدمات رسان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه هشدار سطح قرمز رنگ به میزان بارندگی بیش از ۲۰ میلی‌متر و دیگر عوامل جوی هوا برمی‌گردد، اضافه کرد: شرایط بوجود آمده و خسارات ناشی از بارندگی به واسطه زیرساخت‌های موجود در استان رقم خورده است.

بهاروند احمدی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته هشدار سطح نارنجی رنگ برای ادارات خدمات رسان به منظور ایجاد آمادگی ارسال شد، اضافه کرد: این سامانه از روز یکشنبه در استان البرز فعال می‌شود و هشدار نارنجی رنگ بار دیگر برای ادارت خدمات رسان ارسال شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: باتوجه به تندری بودن ماهیت بارندگی‌ها در فصل بهار نمی‌توانیم با قطعیت میزان بارندگی در نقاط مختلف را اعلام کنیم از این رو هشدار یکسان برای کل استان صادر می‌شود.

این مقام مسؤول یادآور شد: برای مثال در روز پنج شنبه همان ساعاتی که با بارش سیل آسا در جاده کرج-چالوس مواجه بودیم برخی از نقاط استان بارندگی نداشتیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274901

مهمترین اخبار ایران و جهان: