نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 15:00

میلیاردها دلار آمریکا در سوریه به باد رفت

روزنامه‌های مطرح جهان عرب به موضوعات مهم منطقه‌ای از جمله برگزاری انتخابات در ترکیه و حمایت نسل جدید یمن از مقاومت فلسطین پرداختند.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه در سایه ائتلاف معارضان این کشور در کنار پیروزی سوریه در برابر توطئه‌های چند صد میلیارد دلاری غرب و حمایت یمن از مقاومت فلسطین از مهم‌ترین موضوعاتی است که روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحات نخستشان، به آن پرداخته‌اند.

میلیاردها دلار آمریکا در سوریه به باد رفت

روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه نوشت: رژیم صهیونیستی در حملات خود علیه غزه، مشخصاً منازل غیرنظامیان را هدف قرار داده و دایره این حملات را گسترش داد. هدف صهیونیست‌ها از این اقدام، اعمال فشار بر غیرنظامیان فلسطینی بود. این در حالیست که مقاومت فلسطین اعلام کرده است که می‌تواند خود را برای ماه‌ها درگیری با دشمن صهیونیستی آماده کند.

میلیاردها دلار آمریکا در سوریه به باد رفت

القدس العربی در نسخه هفته نامه خود که روزهای یکشنبه منتشر می‌شود با اشاره به انتخابات ترکیه نوشت: ترکیه امروز شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بوده که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این اهمیت به دلیل جایگاه ترکیه در عرصه منطقه و جهان و هم چنین رقابت بر سر دستیابی به منابع نفتی و گازی در حوزه دریای مدیترانه است. این انتخابات در ترکیه با عنوان اتحاد مخالفان زیر پرچم ائتلاف امت علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی ترکیه شناخته می‌شود.

میلیاردها دلار آمریکا در سوریه به باد رفت

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در مقاله خود در رأی الیوم نوشت: مردم سوریه واکنش خاصی نسبت به بازگشت این کشور به اتحادیه عرب نداشتند چرا که اولاً آنها اعتماد خود را نسبت به این نهاد عربی از دست داده‌اند. دوم آنکه مردم سوریه به شدت از کشورهای عربی که از پشت به سوریه خنجر زدند خشمگین هستند. سوم آنکه مردم سوریه معتقدند دمشق باید به بازسازی این کشور اولویت بدهد و با مسأله بازگشت به اتحادیه عرب به صورت عمل گرا برخورد کند.

بعد از شکست توطئه آمریکا در سوریه با هزینه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار، معتقدم که نبرد آتی بر روی اخراج نظامیان آمریکایی از پایگاه‌های تنف و شرق فرات متمرکز خواهد شد.

میلیاردها دلار آمریکا در سوریه به باد رفت

روزنامه سوری الثوره در مقاله‌ای به قلم شعبان احمد نوشت: مواضع سوریه در بیرون راندن نظامیان ترکیه و آمریکای اشغالگر از خاک این کشور و مبارزه با تشکیلات تروریستی تحت حمایت این ۲ کشور ثابت است. کشورهای غربی برای ساقط کردن سوریه و بیرون کردن این کشور از معادلات منطقه صدها میلیارد دلار هزینه کردند. این پول‌ها برای نابود کردن بزرگترین امپراطوری‌ها کفایت می‌کند اما سوریه در برابر این تروریست‌ها ایستاد.

میلیاردها دلار آمریکا در سوریه به باد رفت

روزنامه عراقی الصباح نوشت: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در جریان سفر به استان نینوا تاکید کرده است که عراقی‌هایی که توانستند در برابر تشکیلات تروریستی داعش پیروز شوند می‌توانند در میدان بازسازی و توسعه کشور نیز پیروز بیرون بیایند. وی تصریح کرد که دولت عراق پیگیر اجرای پروژه‌های خدمات رسانی در استان‌های مختلف این کشور است.

میلیاردها دلار آمریکا در سوریه به باد رفت

روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان نوشت: حسین امیر عبداللهیان و فیصل بن فرحان در مذاکرات تلفنی خود در خصوص راه‌های تقویت روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند. آنها هم چنین راه‌های اجرایی کردن مفاد توافق نامه امضا شده میان دو طرف با وساطت چین را بررسی کردند.

میلیاردها دلار آمریکا در سوریه به باد رفت

روزنامه یمنی المسیره با اشاره به راهپیمایی نوجوانان یمنی در حمایت از فلسطین نوشت: شیر بچه‌های یمنی در مسیر جهاد در فلسطین هستند. دانش آموزان یمنی در استان‌های مختلف این کشور در حمایت از ملت فلسطین راهپیمایی برگزار کردند. آنها در این راهپیمایی‌ها تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211389

مهمترین اخبار ایران و جهان: