نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 23:11

بدون نظام شایسته آموزشی پیشرفتی در جامعه رخ نمی‌دهد

اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: تعلیم و تربیت دو بال ترقی و پیشرفت هستند و بدون نظام شایسته آموزشی و تربیتی نمی‌توان به جایگاهی از رشد و شکوفایی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جواد تقوی عصر شنبه در نشست با مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: روز معلم پیوند تعلیم و تربیت و آمیخته با روح آموزش و آموختن است که در تقارن با شهادت شهید مطهری و علم صفت معلم با شهادت به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش معلم در جامعه نقش انبیاست و تعلیم و تربیت دو بال ترقی و پیشرفت هستند، خاطرنشان کرد: بدون نظام شایسته آموزشی تربیتی نمی‌توان به جایگاهی از رشد و شکوفایی رسید.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: آموزش اساسی و زیربنایی نیازمند معلمی است که راز و رمز تعلیم و تربیت را بداند و خودش الگوی تربیتی برای متعلمین باشد و خود را به صفاتی ارزشمندی بیاراید تا بتواند بر دانش آموزان اثر مثبت گذاشته و نتایج مطلوبی به دست آورد.

سردار تقوی بیان کرد: آنچه که به عنوان تعلیم و تربیت از معلم به دانش‌آموز انتقال می‌یابد، فقط مهارت‌های او نیست بلکه تمام صفات، خلقیات و رفتارهای او به دانش‌آموز منتقل می‌شود.

وی افزود: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در مراحل حساس دانش‌آموز را یاری کند، معلم به عنوان یک الگوی جامع است و دانش‌آموز از رفتار، گفتار و اخلاق خوب و بد معلم سرمشق می‌گیرد بنابراین تأثیرات معلم بر دانش‌آموز بسیار زیاد است.

بدون نظام شایسته آموزشی پیشرفتی در جامعه رخ نمی‌دهد

در این نشست سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز با تبریک هفته معلم افزود: امید است شاهد نسل جدیدی از معلمانی باشیم که پرچمدار عزت و افتخار و ارزش در این سرزمین باشند.

حسین محسنی اظهار کرد: نقطه تلاقی میان جهادگران عرصه امنیت و نظم از یک سو و معلمان تلاشگر در عرصه اندیشه و حیات تلاشی مقدس برای تقویت توان ایران اسلامی در رویارویی با مسائل پیشروی داخلی و خارجی است.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و فنی مشترک مابین دانشگاه فرهنگیان و فرماندهی انتظامی استان اردبیل با هدف ارتقای سطح نگرش دانشجو معلمان با کارکرد اجتماعی و پیشگیرانه انتظامی استان و تقویت همکاری‌های علمی و معرفتی میان دو مجموعه امضا شد.

بدون نظام شایسته آموزشی پیشرفتی در جامعه رخ نمی‌دهد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192801

مهمترین اخبار ایران و جهان: